سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به خانوارهای زیرپوشش این نهاد حمایتی برای تکمیل طرح ۲۴ واحدی مسکن شهر مهاجران اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ 09 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد زیدوند در نشست کارگروه مسکن معلولان مهاجران، افزود: در این طرح ۲۰ نفر از مددجویان از گروه‌های مختلف شامل افراد دارای معلولیت، خانواده‌های نیازمند اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار داشت: طرح «نهضت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار» از سال ۱۳۸۹ در بهزیستی مطرح شد و بر اساس این طرح افرادی که فاقد سرپناه هستند، خانه‌دار شوند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: با اجرایی شدن این طرح در کشور، بهزیستی استان نیز از همان سال اقدامات خود را در راستای اجرای این طرح با ثبت نام از واجدان شرایط زیرپوشش بهزیستی آغاز کرد.
زیدوند افزود: بخشی از اعتبار لازم برای واگذاری واحدهای مسکونی به معلولان زیر پوشش، از طریق کمک بلاعوض بهزیستی و حمایت مالی خیران و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود.
وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی در برنامه کمک به تأمین مسکن، هفت گروه هدف شامل معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبودیافتگان را مورد توجه قرار می‌دهد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات این طرح، تامین اعتبار بود که با اختصاص کمک بلاعوض از طرف بهزیستی این مشکل جدی برطرف شد.
جمشید امیدی افزود: با تعیین تکلیف پیمانکار طرح، ظرف مدت یک هفته و انعقاد قرارداد مناسب با پیشرفت فیزیکی و تایید نهایی هیات تسویه و با نظارت سه دستگاه بهزیستی، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی اعتبار لازم به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار