رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس در خصوص سارقان مامورنما را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 10 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی گفت: سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه‌های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است که در این روش مجرمان با سوء استفاده از لباس نیرو‌های نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهاد‌های خدمات‌رسان از جمله ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان‌ها اقدام به سرقت اموال مردم می‌کنند.

او، عدم آشنایی افراد با حقوق شهروندی و تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر مامورنما‌ها و غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس، را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور دانست.

نعمایی گفت: شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد، درب منازل و خودرو‌های خود را به روی هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند، باز نکنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فارس گفت: سارقان مامورنما معمولا با استفاده از تجهیزات قلابی (بی سیم، دستبند، شوکر، اسلحه پلاستیکی و...) اقدام به فریب سوژه‌های خود می‌کنند.

او گفت: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارت‌های لازم در شناسایی به موقع اینگونه سارقان، نقش به سزایی در ناکامی نقشه‌های مجرمان دارد.

کارمند نعمایی گفت: ماموران براساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد بدون مجوز را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنان اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر آموزش افراد سالمند و فرزندان خردسال خود در خصوص باز نکردن درب به روی افراد ناشناس با هر عنوانی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

برچسب ها: هشدار ، پلیس ، سارق ، مامورنما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار