مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه هر ساله زنبورستان‌های مهاجر، بطور متوسط با شش هزار کلنی وارد این شهرستان می‌شوند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ تن عسل توسط زنبورستان‌های مهاجر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 10 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: زنبورستان‌های مهاجر از اوایل فروردین ماه از مناطق گرمسیر کشور وارد این شهرستان شدند و تا اواخر مهرماه با حفظ حرائم در این شهرستان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه هر ساله زنبورستان‌های مهاجر، بطور متوسط با شش هزار کلنی وارد این شهرستان می‌شوند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ تن عسل توسط زنبورستان‌های مهاجر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
شادکام اظهار داشت: این شهرستان به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و تنوع گیاهان مرتعی و کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، مورد توجه پرورش‌دهندگان زنبور عسل قرار دارد و عسل تولیدی در این شهرستان مرغوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای زنبور‌های عسل، گرده افشانی در باغ‌ها است که نقش مهمی در افزایش تولید محصول در منطقه دارد، همچنین با ورود و استقرار کندو‌های مهاجر، بطور مستقیم برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

برچسب ها: تولید ، عسل ، پاسارگاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار