کد خبر: ۱۰۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 10 April 2022

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاچاقچی عتیقه در عملیات پلیس شهرستان "رودسر" و کشف بیش از 530 قلم عتیقه‌جات مربوط به دوران هخامنشی و اسلامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " حسین حسن پور" در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک گیلان در تشریح این خبر اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان رودسر در پی اطلاع از نگهداری و وجود مقادیر قابل توجهی اشیاء عتیقه در یک منزل مسکونی در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر، رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پليس با تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این منزل مسکونی، بیش از 530 قلم اشیای عتیقه شامل انواع سکه و زیورآلات، ریتون، پیکرهای مفرغی، ظروف مسی، طلایی، نقره‌ای و برنجی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به دستگیری متهم 66 ساله این پرونده به تابناک گیلان گفت: برابر اعلام نظر اولیه کارشناسان مربوطه این اشیا متعلق به دوران هخامنشی و اسلامی بوده و تعیین ارزش ریالی عتیقه‌جات کشف شده نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است.

سرهنگ حسین حسن پور با اشاره به عزم جدی پلیس در حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان پشتوانه تمدن و فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان اشیاء عتیقه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار