لوازم یدکی تقلبی و بازیافتی به نام واحدتجاری باکیفیت در یاسوج به مردم فروخته و روی خودرو آنها نصب می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 12 April 2022
فروش لوازم یدکی تقلبی در یاسوج

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو در شهر یاسوج نسبت به سایر استان ها کمتر است، گفت: قیمت یک جفت لنت پیکان در شهر یاسوج هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است در حالی که در سایر استانها ۱۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

حکمت الله بختیاری افزود: واحدهای صنفی لوازم یدکی هر قطعه را حداکثر تا ۱۵ درصد می توانند بالاتر بفروشند و بیشتر از این تخلف است.

 

وی ادامه داد: در سه ماهه اخیر قیمت یک چسب مزدا ۴۵ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۷۵ هزار تومان رسیده، قیمت بلبرینگ خودرو یک ماه پیش ۱۱۰ هزار تومان بوده و هم اکنون ۱۶۵ هزار تومان است.

 

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج با بیان اینکه قطعه دیسک صفحه خودرو افزایش قیمت ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشته است، بیان کرد: دیسک صفحه شرکتی خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون تومان بوده و هم اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد، دیسک صفحه تقویت شده خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده اما هم اکنون به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و دیسک صفحه معمولی خودرو از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

بختیاری در خصوص لوازم یدکی تقلبی در بازار بیان کرد: وجود لوازم یدکی تقلبی را نمی شود انکار کرد اما زیاد نیست و در برخی موارد تعمیرکاران قطعه را تعویض و یا قطعه تقلبی یا اوراقی جای آن نصب می‌کنند.

 

وی ادامه داد: ۴۵۰ واحد صنفی لوازم یدکی در سطح شهر یاسوج فعالیت دارند که اکثر این واحدها به علت افزایش لحظه ای قیمت ها توان خرید کالای جدید ندارند و برخی از آنها ورشکسته شدند.

 

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج در پاسخ به این سوال که اگر به کسی قطعات لوازم یدکی تقلبی فروخته شد چکار کند، بیان کرد: مردم در صورت مشاهده به اتاق اصناف و اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو مراجعه کنند و گزارش دهند تا با متخلف برخورد قانونی شود.

 

بختیاری گفت: بیشترین گزارش و تخلف در خصوص کیفیت و جواب ندادن قطعات لوازم یدکی گزارش شده است اما این صنف در رابطه با قیمت، کمترین تخلفات را دارند.

 

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل صنف لوازم یدکی در شهر یاسوج، فروش قطعه لوازم یدکی از سوی تعمیرکاران و مکانیک‌ها است که به اسم بِرند به مشتریان فروخته و روی خودروی آنها نصب می‌شود که در صورت مشکل مشخص می شود که قطعه نصب شده تقلبی یا بازیافتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار