در شب دهم ماه رمضان در چایخانه حضرت رضا (ع) در برج میلاد خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ برای میهمانان امام رضا علیه السلام حال و هوای امام رضایی ایجاد کردند و با عطر رضوی در چایخانه حضرت ، فضا را عطرآگین کردند.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 16 April 2022

به گزارش تابناک، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ ، همچون سفیران امام رئوف خالصانه کوشیدند تا دل‌های مشتاقان را با عطر رضوی در چایخانه حضرت رضا علیه السلام در برج میلاد ، روانه مشهدالرضا(ع) کنند.

آنها با حضور پرچم متبرک و در میان انبوهی از جمعیت مشتاق با نوای دلنشین صلوات خاصه فضا را آکنده از عطر رضوی کردند و دست به سینه رو به مشهد با عرض ارادت به امام رئوف دلها را راهی صحن ها و رواق های حریم رضوی کردند.

برپایی نماز جماعت به پیش نمازی مسئول کانون تبلیغی منطقه ، پذیرایی از شهروندان روزه دار با افطاری ساده و آب و توزیع چای در چایخانه حضرت تا ساعت ها بعد از افطار توسط خادمیاران کانون خدمات عمومی از دیگر برنامه های انجام شده در این شب بود .

گروه سرود نوجوانان شمیم یاس نیز که به دعوت از خادمیاران منطقه در آنجا حضور داشتند با اجرای سرودهای مختلف قبل و بعد از افطار شور و حال خاصی را به برنامه بخشیدند .

همچنین در اطراف محوطه برج میلاد خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۶ و سایر مناطق در غرفه های تهیه شده به نام رواق های حرم مطهر مشغول خدمات رسانی بودند.

رواق دارالسلام: خادمان رسانه ای امام مهربانی ها و خادمیاران پرتلاش صدای آستان با تمام وجود در فضایی با حس وحال حرم، پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان بودند .

رواق دارالشفا: دراین رواق متخصصان پزشکی در قامت خادمیار اقدام به خدمات نمودند. پزشکانی که عاشقانه با تجهیزات آمده بودند تا «نبض زندگی» را زنده کنند.

رواق دارالشکر: خادمیاران در این رواق در زمینه اشتغال و کار آفرینی خدمات ارائه دادند.

رواق دارالسعاده: اساتید خبره مشاوره و مددکاری با لباس خدمت دراین رواق به شهروندان و مراجعه کنندگان، مشاوره های اجتماعی و مددکاری ارائه دادند.

رواق دارالزهد: دراین رواق مشاوران و کارشناسان حقوقی براساس نیاز بازدیدکنندگان مشاوره های حقوقی ارائه دادند.

رواق دارالذکر: دراین رواق نیز ائمه جماعات و علمای گرانقدر اقدام به مشاوره دینی و مذهبی کردند ، همانند فضاهای موجود در حرم و مداحان با ذکر خوانی حس خاصی برای فضای موجود بوجود آوردند.

رواق دارالحفاظ: بااستقبال کودکان و نوجوانان روبرو شد که برلساس برنامه های درنظر گرفته شده کارهای زیر انجام شد:

قرائت یک آیه از قرآن با انتخاب یک بیت شعر که از قبل تعیین شده بود و انتخاب یک سوره قرآن که در برگه ای نوشته شده بود و قرائت آنها توسط کودکان و نوجوانان انجام می شد .
و در آخر ثواب قرائت آیات و سوره ها به امام رضا علیه السلام اهدا شد.

رواق دارالسرور: خادمیاران کانون هنر و محصولات فرهنگی در زمینه های مختلف اقدام به خدمات نمودند ، معرق کاری با چوب، نقاشی روی پارچه، نقاشی روی سفال، نقاشی با ورق طلا ضمن هنرنمایی، بهترین آثار و تولیدات دست خودشون را تقدیم حضور مخاطبان و مراجعان کردند.
گفتنی است این‌برنامه تا شب هجدهم ماه مبارک رمضان ادامه دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار