شهرستان خنج سالانه با تولید افزون بر ۲۰۰هزار تن محصولات جالیزی خارج از فصل بعنوان قطب تولید این محصولات در فارس مقام اول را بخود اختصاص داده است .
کد خبر: ۱۰۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: به گفته رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج ، برداشت محصولات جالیزی نوبرانه از سطح افزون بر ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه دارد.

اصغر زارعی روز یکشنبه گفت : کشاورزان سخت کوش این شهرستان در زمستان سال گذشته با استفاده از پوشش پلاستیک در مقابله با سرما بیش ۲ هزار هکتار ازاراضی آبی خود را به روش آبیاری نوین به زیر کشت انواع محصولات صیفی خارج از فصل شامل هندوانه ، خربزه ، شمام ، ملون ، طالبی ، خیار سبزو گوجه فرنگی برده اند و برآورد می شود دربهار امسال یکصد هزار تن انواع محصولات صیفی از مزارع حود برداشت و روانه‌ بازارهای داخلی و خارج از کشور نمایند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدریت جهاد کشاورزی این شهرستان افزود: کورده، فیدویه، گرمشت و باغان وکورکی در بخش محمله وجهره ، لاغر ، سیف آباد ، شهرستان ، حمامی و حومه شهر خنج در بخش مرکزی از مناطق عمده کشت صیفی در این شهرستان هستند.

زارعی افزود: به منظور صرفه جویی در مصرف آب زراعی تمامی مزارع آبی این شهرستان به روش آبیاری نوین کشت شده است.

روزانه بطور متوسط ۳۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون ، کامیونت ، وانت بار محصولات جالیزی از خنج به مراکز تهران ، اصفهان ، شیراز ، یزد ، مشهد وتبریز و مناطق مرزی بارگیری می کنند و بخشی از این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس عراق ، ترکیه ، و روسیه صادر می گردد.

شهرستان خنج سالانه با تولید افزون بر ۲۰۰هزار تن محصولات جالیزی خارج از فصل بعنوان قطب تولید این محصولات در فارس مقام اول را بخود اختصاص داده است .

خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار