باتوجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب بااين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1401 راس ساعت 6 صبح روز شنبه یکم آبان ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 18 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 29/01/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی اردیبهشت 1401 
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1401 در روز پنج شنبه یکم اردیبهشت ماه 1401 از شهرستان های معین خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: باتوجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب بااين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1401 راس ساعت 6 صبح روز شنبه یکم آبان ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان ) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء يزد ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: باتوجه به شرايط ويژه کرونائي وعدم اعطاي مرخصي دردوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا ، برگ اعزام به خدمت, برگ اعلام محل مراجعه مشمول ، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل, فوت والدين,جانبازي پدر,خانواده درجه1 شهدا ,فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل:کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده بهمراه خود داشته باشند.
سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش، کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.
سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و یاد آور شد: باستنادماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:
1- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.
2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.
--------------------

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش با حضور مقتدرانه یگان امداد شهرستان ساری 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش نوظهور با حضور مقتدرانه یگان امداد شهرستان ساری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پاسگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری با اعلام اين خبر، گفت: یگان امداد شهرستان ساری این 4 نفر را که با اقدامات خود باعث سلب آسايش شهروندان شده بودند، با اقتدار و برخورد قاطع و قانوني دستگيرکرد.
وی با بیان اینکه برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت همواره و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد گفت:  روسای کلانتری ها ، پاسگاه ها و یگان های امداد در خط مقدم مقابله با اراذل و اوباش هستند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به اهمیت ماموریت یگان های امداد در راستای تامین نظم و امنیت خاطر نشان ساخت: حضور فعالانه گشت های موتوری و خودرویی یگان امداد در سطح شهر در پیشگیری از وقوع جرایم بسیار موثر خواهد بود .
سرهنگ جعفری در پایان حضور با اقتدار یگان های امداد در عرصه امداد رسانی به مظلومان و برخورد با اراذل و اوباش و افراد سودجو که با ایجاد رعب و وحشت امنیت و آرامش مردم را به مخاطره می اندازند، قابل تقدیر دانست.
-----------------
انهدام باند سارقان سیم برق در مازندران 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند سارقان سیم برق با 32 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در شهرستان های آمل، محمود آباد، قائم شهر و جویبار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان ها قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران پلیس آگاهی شهرستان جویبار موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت سیم برق در آن شهرستان شدند.
سرهنگ قیصری، اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به سرقت سیم برق در آن شهرستان با صدور حکم قضائی روانه زندان شده بودند که ماموران در ادامه رسیدگی به پرونده سرقت های انجام شده در سایر شهرستان ها به این افراد مظنون شدند.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: متهمان برای ادامه تحقیقات پلیسی در اختیار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفتند، که در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 32 فقره سرقت در شهرستان های مورد اشاره اعتراف کردند.
قیصری با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک افراد غریبه در محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
---------------------
کشف عتیقه جات دوره اسلامی در رامسر 
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف 12 قلم عتیقه جات مربوط به دوره اسلامی و دستگیری یک متهم خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جلیل نبوی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند یکی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را در این شهرستان شناسایی کنند.
وي افزود: ماموران کلانتری 11 کتالم پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از منزل  متهم، تعداد 12 اشیاء سفالي و کاسه سفالی با قدمت تاريخي مربوط به پیش از دوره اسلامي و 2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به پیش از دوره اسلامی است.
سرهنگ نبوی با اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات و معرفی به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از موارد مشابه، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اعلام کنند
----------------------
دستگیری باند سارقان کابل و سیم برق در بابلسر/ کشف 20 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری 4 سارق حرفه ای سیم برق و کشف 20 فقره سرقت، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین زارع گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سيم برق در شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران انتظامی آن بخش قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی و تجسس کلانتری12 با اقدام اطلاعاتی و پلیسی یک سارق حرفه ای کابل و سیم برق را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های فنی و پلیسی به 20فقره سرقت از کابل های برق در سطح شهرستان و منازل نیمه کاره اعتراف کردند.
سرهنگ زارع در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشتند: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه ی افراد مشکوک حساس تر بوده و مراتب از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اعلام تا اقدامات لازم از سوی مامورین انجام پذیرد.
-------------------
اعتراف سارق موبایل قاپ به 7 فقره سرقت در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری سارق موبایل قاپ و کشف 7 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام این خبر، افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه و موبایل قاپی در سطح شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: افسران تجسس کلانتری 11 این فرماندهی با تقویت گشت های انتظامی موفق شدند، رد سارق موبایل قاپ را که با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت می کرد، شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با توقیف یک دستگاه موتورسیکلت فردی را به اتهام سرقت دستگير کردند.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه متهم در تحقيقات پليس به بیش از 7 فقره سرقت گوشی تلفن همراه و موبابل قاپی اعتراف کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
-----------------------
مواد اعتیاد آور 
سوء مصرف هر ماده ای باعث تغییر حالت در فرد می شود و ملاک برای تشخیص این که ماده ای مورد سوءمصرف قرار گرفته به میزان اثری است که این مصرف روی فرد و زندگی اجتماعی او باقی می گذارد .... 
مواداعتیاد آور موادی هستنئد که از ترکیبات مواد شیمیایی و یا مواد طبیعی بدست می آیند و در صورت مصرف ضمن وابستگی فرد به آن پس از مصرف موجب تغییر خلق یا رفتار در فرد مصرف کننده شده و به شکل های مختلفی از جمله خوردن- تزریق و یا دود مصرف می شوند.
سوء مصرف هر ماده ای باعث تغییر حالت در فرد می شود و ملاک برای تشخیص این که ماده ای مورد سوءمصرف قرار گرفته یا نه به میزان مصرف نیست بلکه به میزان اثری است که این مصرف روی فرد و زندگی اجتماعی او باقی می گذارد.
شدت نیاز به برخی مواد اعتیاد آورمانند: هروئین-آمفتامین و غیره.... به حدی است که نه تنها فرد ممکن است مرتکب انواع جرایم شود بلکه جانش نیز در خطر قرارمی گیرد. تعریف سو استفاده از مواد بر اساس مقدارو میزان ماده مصرف شده مشکل است.
باید توجه کرد که فرد به واسطه استفاده از این مواد، اختلالی در تحصیل-شغل یا ارتباطات بین فردی به وجود می آید و فرد دچار سوء مصرف مواد شده است، بنابراین سواستفاده از مواد الگوی غیر انطباقی مصرف مواد است که موجب ناراحتی یا تخریب قابل ملاحظه بالینی شده است.
چگونه وابستگی به مواد اعتیاد آور اتفاق می افتد؟
وابستگی به مواد اعتیاد آور افیونی سیری تدریجی و مزمن دارد که شامل مراحل زیر است:
مرحله اول: تجربه ماده مخدر است که به دنبال کنجکاوی و اصرار دوستان صورت می گیرد.
مرحله دوم: مصرف تفریحی و تفننی است ؛ ازآنجا که مصرف اولیه مواد اغلب با احساس لذت و یا رهایی از رنج همراه است به عنوان یک تجربه خوشابند تکرار می شود.
مرحله سوم: مرحله سوء مصرف است. در این مرحله مصرف مواد و رفتار مواد جویانه فرد بر یک یا چند بخش از زندگی فرد تاثیر نامطلوب می گذارد.
مرحله چهارم: وابستگی به مواد است. مرحله ای که فرد به علت پیدایش حالت تحمل هر چند وقت یکبارمقدار مصرف ماده را بالا می برد و در صورت کاهش و یا قطع مصرف ماده دچار علایم ترک میشود.
دسته بندی رایج مواد اعتیاد آور:
- مواد کند کننده ها یا آرام بخش ها: داروهای مهار کننده یا کاهش دهنده سرعت فعالیت های مغزو اعصاب می باشند که مستقیما بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند تاحس آرام بخش و تسکین دهنده ایجاد کند.
کند کننده ها موجب کاستی فعالیت سیستم اعصاب مرکزی می شوند. این دسته شامل؛ باربیتورات ها- بنزودیازپین- الکل و گاما-هیدروکسی بوتیریک میباشد.
مصرف این دارو ها برای تسکین اضطراب، بهبودخواب و کنترل تشنج استفاده می شود که نتیجه استفاده آن، آرامش و افت رفتاری است.
- محرک ها یا تحریک کننده ها: موادی هستند که موجب افزایش فعالیت و سرعت سیستم عصبی مرکزی می شوند. مواد محرک باعث می شود که فرد مصرف کننده احساسا انرژی زیاد تمرکز و هوشیاری داشته باشد و باعث می شود فرد احساس دوگانه خشم و یا پارانویا داشته باشد.
رایج ترین مواد محرک موجود در جهان عبارتنداز: کوکائین-کراک- آمفتامین و مت آمفتامین.
- مواد توهم زا: این دسته از مواد به عنوان مواد روان گردان شناخته می شوند و بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و موجب تغییر ادراک فرد از واقعیت زمان و مکان می شوند.
توهم زا ها ممکن است موجب شوند فرد دچار توهم شده و چیز هایی را ببیند و بشنود که وجود ندارند و یا اینکه شرایط و موقعیت های غیر واقعی را برای خود تجسم کند.
مواد افیونی یا مخدرها: موادی هستند که از طریق گیرنده ها عصبی اپیوئید بر روی بدن تاثیر می گذارند، دارای اثرات مخدر بوده یعنی دردزا و خواب آورهستند.
افیون ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که در خشخاش یافت شده و دارای اثر مخدر می باشند. متادون، پی تیدین و موادی با همان اثرات که به صورت طبیعی در مغز تولید می شوند.از جمله: انکفالین-بتااندورفین و دی نورفین.
مواد شبه افیونی در انسان حالت سرخوشی همراه باخواب آلودگی و تنفس آرام می کند.
علایم ترک این این مواد نسبت به باربیتورات ها و یا الکل می تواند شدیدتر باشد، افرادی که مصرف این مواد را متوقف می کنند ظرف 6 تا 12 ساعت این علایم را از خود نشان میدهند: خمیازه، تهوع و استفراغ، احساس لرز و سرما، درد های عضلانی، اسهال و بی خوابی که موجب بوجود آمدن اختلال در عملکرد های شغلی- تحصیلی و... در فرد می شود.
علائم از یک تا سه روز دوام یافته و فرآیند ترک کامل در حدود یک هفته به طول می انجامد.
تجربه" اوج" که توسط مصرف کنندگان این مواد حاصل می شود از فعالیت سیستم طبیعی شبه افیونی بدن ناشی می شود. به عبارت دیگر مغز مواد شبه افیونی خودش را مثل انکفالین ها و اندورفین ها دارد که اثرات مخدر دارند.
مواد استنشاقی: بسیاری از مواد موجود در این دسته می توانند به شکل بخار و گاز در دمای معمولی اتاق موجود باشند، همچنین بسیاری از این مواد ممکن است در اقلام موجود در منزل هر فردی باشد.
مواد استنشاقی یکی از عواملی است که مکررا موجب آسیب رسانی، مشکل و خطر برای کودکان و نوجوانان در منزل می شود. این نوع مواد شامل: رنگ، چسب، تینر و رقیق کننده رنگ، بنزین، جوهر خودکار، مارکر و غیره می باشد.
اگرچه درنهایت تمام این مواد از طریق ریه وارد جریان خون می شود، اما روش های دقیق مصرف آن می تواند متفاوت باشد مانند: بوکشیدن عمیق ماده، اسنیف کردن، اسپری، جمع کردن مواد بر روی کاغذ یا پلاستیک و قرار دادن آن بر روی دهان و بعد تنفس عمیق محتوای داخل آن و یا قرار دادن پارچه آلوده به ماده استنشاقی روی بینی و دهان و تنفس عمیق.
کانابیس: دارویی مشتق شدده با همین نام و در فارسی بنام شاهدانه است. این ماده از طریق گیرنده های کانابینوییدی در مغزاثرکرده و مانند مواد توهم زا بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیرمی گذارد. انواع مختلف آن ازجمله: بنگ، حشیش، گراس، وید، علف، گانجا، ماری جوانا، چرس و غیره مصرف می شود.
گردآورنده: سیده زینب محسنی- مشاوره و مددکاری کلانتری13 ساری خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار