محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از مرکز پرورش ماهی ملوسجان گفت: این مجموعه بزرگترین مرکز پرورش ماهی خاویار در استان‌های غیرساحلی کشور است که سالانه ۱۲۰ تن گوشت خاویار و سه تن خاویار تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از مرکز پرورش ماهی ملوسجان گفت: این مجموعه بزرگترین مرکز پرورش ماهی خاویار در استان‌های غیرساحلی کشور است که سالانه ۱۲۰ تن گوشت خاویار و سه تن خاویار تولید می‌کند.
عسکری بر اهمیت سرمایه‌گذاری و جذب منابع لازم برای توسعه این مرکز پرورش ماهی تاکید و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با این مجموعه هستند تا ظرفیت تولید ماهی خاویار با هدف صادرات و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اهمیت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در جوار این مجموعه گفت: تعریف فضای تفرجگاهی در اطراف این مرکز پرورشگاهی با توجه به لزوم پیشگیری آلودگی محیط زیست نیازمند اقدامات کارشناسی در این زمینه هستیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از مدیریت مرکز پرورش ماهی ملوسجان شهرستان بیضا خواست: زمینه اجرای طرح توسعه با بکارگیری دانش فنی روز را برای افزایش بهره‌وری تولید در دستور کار قرار دهند.
مزرعه پرورش ماهی ملوسجان از سال ۱۳۷۷ در زمینه تولید ماهی قزل آلا فعالیت داشته و از سال ۱۳۹۵ نیز به پرورش ماهیان خاویاری تغییر گونه داده است.
این مزرعه با ظرفیت ۱۲۰ تن گوشت و سه هزار کیلوگرم خاویار در حال فعالیت است و سال ۱۳۹۹ به عنوان واحد نمونه ملی ماهیان خاویاری در مناطق غیر ساحلی منتخب و معرفی شد.
ماهیان خاویاری به دلیل خواص فراوان از گران‌ترین خوراکی‌های دریایی جهان به شمار می‌روند و دریای خزر به عنوان یکی از بزرگترین منابع صید این نوع ماهی در جهان است.

برچسب ها: تولید ، خاویار ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار