رضایی:غنچه خشک، گلاب، روغن و اسانس، فرآورده‌های برگرفته از گل محمدی علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، قابلیت صادرات به کلیه کشورهای جهان را دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: عباس رضایی امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که در سال جاری به دلیل سرمازدگی که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ رخ داد خسارت هایی به باغات و مزارع وارد شد، اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو دیم و آبی، انگور و گل محمدی خسارات شدیدی به بار آورد.

وی افزود: کم شدن محصول در تولید و برداشت گل محمدی مطمئناً تأثیراتی را در بازار خریدوفروش به‌جا خواهد گذاشت که در این میان باید کشاورزان را حمایت کرده تا دچار یاس و ناامیدی نشوند.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: از سوی دیگر عده‌ای از دلالان با ورود در این منطقه با خرید گل از کشاورزان که از سویی به زیان کشاورز و از سوی دیگر به زیان گلاب گیران این منطقه و در نتیجه ایجاد افزایش بی‌رویه قیمت گلاب خواهد شد در منطقه فعالیت می‌کنند.

رضایی گفت: در حال حاضر دلالان گل را در باغ ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که کشاورزان باید توجه داشته باشند مراکز خرید و گلاب گیران این منطقه گل را تا ۷۵ هزار تومان خریداری می‌کنند.

وی بیان داشت: گلاب‌گیران باید با توجه به سرمازدگی و کاهش تولید گل سال جاری ۱۴۰۱ در منطقه باقیمت گذاری و خرید منصفانه هم مانع از زیان کشاورزان و هم مانع از ورود دلالان در این حوزه شوند.

رضایی اضافه کرد: گل محمدی، گیاهی مقاوم به کم‌آبی، آفات و امراض می‌باشد که علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی مانند ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال‌زایی است.

وی ابراز داشت: غنچه خشک، گلاب، روغن و اسانس، فرآورده‌های برگرفته از گل محمدی علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، قابلیت صادرات به کلیه کشورهای جهان را دارد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: فعالان در عرصه‌های صنایع تبدیلی گل محمدی با تولید گلاب، اسانس و روغن از ارزش‌افزوده گل محمدی بهره کافی را برده و درآمد واقعی گل محمدی می‌بایست عاید باغداران گردد.

گفتنی است میمند فیروزآباد از مراکز مهم تولید عرقیات، گل محمدی و تولید اسانس است که شهرت جهانی دارد.

برچسب ها: گل محمدی ، دلالان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار