مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: با شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین باغ دیم جهان در داراب پیش بینی می شود حدود ۶ هزار تن گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 25 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حبیب الله فتحی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: عملیات برداشت برداشت گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام نخست کشور را به اختصاص داده است، افزود: سطح زیر کشت گل محمدی این شهرستان ۵ هزار و ۶٠٠ هکتار است که از این میزان ۵٠٠ هکتار آبی و مابقی به صورت دیم کاشت شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان را به ترتیب ١٢٠٠ و ٢۵٠٠ کیلوگرم در هکتار عنوان نمود و تصریح کرد: در سال جاری با توجه به خسارت سرمازدگی به بخشی از گلستان‌های این شهرستان پیش بینی می‌شود حدود ۶ هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است افزود: ٧٠ درصد گل محمدی این شهرستان به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب افزود: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، گل محمدی ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار