کد خبر: ۱۰۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷ 28 April 2022

 

 

 

کشور در سال های گذشته رو به نابودی بوده و برخی کارخانه جات تعطیل شد و چایکاران عزیز ما به نوعی از این محصول دست کشیدند، افزود؛ اما دو سالی است که با حضور ما و بسیاری از فعالان این عرصه جلسات متعددی برای رونق این محصول گذاشتیم و امیدواری ما برای رشد فزاینده این صنعت بیشتر شد. از زمان شروع کار ما تولید چای ما ۱۵ هزار تن بود که امروز این عدد به ۲۷ هزار تن افزایش داشته و این عدد بسیار خوب و است و انتظار بیشتری هم داریم.

 

وی یکی از عوامل رونق تولید چای را افزایش بهای این محصول دانست و بیان داشت: چایکاران ما بسیار افراد قانعی هستند و انتطار داریم بیشتر به این قشر توجه شود، همانطوریکه مطلعید در سال گذشته رشد خوبی در بهای قیمت چای شاهد بودیم و امسال پبش بینی می شود ۴۷ و ۳۷ درصد درجه یک و دو محصول چای داشته باشیم.

پیش بینی بنده و کارشناسان این عرصه از افزایش تولید برگ سبز چای است

محمدنژاد از پیگیری های مداوم خود در حوزه تامین اعتبار برای خرید تضمینی برگ سبز چای و همچنین اعتبار برای زیر ساخت و مکانیزه نمودن صنعت چای خبر داد و افزود: از قبل انقلاب اسلامی تاکنون این اتفاق رخ نداده بود و ما این مهم را در کمیسیون تلفیق رقم زدیم و پیگیری های ما جواب مثبتی داد و خرید تضمینی برگ چای از ۲۰۰ میلیارد سال گذشته به ۳۰۰ میلیارد افزایش دادیم و این عدد با رشد افزایش قیمت چای سنخیت دارد، همچنین با پیگیری های رییس کمیسیون آقای حاجی بابایی، میرتاج الدینی و آقای جهانساز که تلاش های بسیار خوبی در این حوزه داشتند در حوزه تامین اعتبار به صندوق جهت برنامه ریزی جهت زیر ساخت و مکانیزه نمودن صنعت چای کمک کند چرا‌ که نیاز کشور امروز در رونق تولید توجه به امر مکانیزه شدن می باشد.

وی بر لزوم نظارتهای دقیق جهت جلوگیری از دست اندازی بر این صنعت تاکید نمود و افزود: مسلما کاهش نظارتها دست سوداگران را برای سو استفاده باز می گذارد و مافیای چای هم شامل همین مقوله می شود و ما یکی از حرکات خوب در حوزه نظارت را جلوگیری از ظهور مجدد این شخصیت ها میدانیم.

محمدنژاد در ادامه نوغان و پرورش کرم ابریشم را یکی از شناسنامه های ارزشمند گیلان و گیلانی و علی الخصوص مردم شهرستان لنگرود دانست و بیان داشت: اتفاق ناخوشایند و غم انگیزی که در خصوص صنعت چای کشور آمد در خصوص نوغان هم صدق میکند.

 

وی ادامه داد: ما در گذشته ۵۵ هزار جعبه نوغان تقسیم میکردیم این مقدار به ۵ هزار جعبه رسید یا در چای ما ۷۶ هزار تن چای تولید میکردیم که به ۱۵ هزار تن رسیده بود و این اعداد و ارقام برای ما بسیار غم انگیز است. الحمدلله بسترهای لازم را با حمایتهای سازمان برنامه و بودجه جناب آقای میرکاظمی برداشته ایم.

نماینده لنگرود یادآور شد: فردا اولین روز توزیع جعبه های تخم نوغان یا کرم ابریشم است که در سال گذشته برای ایجاد زیر ساخت از ۱۶ هزار اصله توت به ۸۰ هزار اصله توت رساندیم که این حرکت نوید خوبی را میدهد و همچنین تعداد جعبه های نوغان از ۴ هزار به ۶ هزار افزایش داشتیم و با نگاه مثبتی در حال حرکت رو به جلو هستیم و با تشکیل یک شرکت تعاونی که هم در حوزه های تولید، فرآوری، تحقیقات و تولید نهال توت آغاز به کار خواهد نمود و در سازمان برنامه و بودجه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم.

محمدنژاد در پایان گفت: بنده معتقدم این طراحی و این برنامه ریزی که نموده ایم تا ۵ سال آینده این محصول اولین تا دومین درآمد مردمان منطقه ما و صنایع پر درآمد استان خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار