کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: پنجشنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۱۸:۲۰ ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت‌به خورشید یا حضیض خورشیدی در صورت فلکی «قیطس» یا «نهنگ» قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 28 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: سیاره عطارد در ظهور عصرگاهی و بعد از گذشتن از فاز نیمه‌روشن، با قدر دو در آسمان می‌درخشد. سیاره عطارد پنجشنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ از مختصات رصدخانه لارستان به بالاترین نقطه در آسمان این ماه خواهد رسید. کوچک‌ترین سیاره منظومه شمسی در این موقعیت در آسمان درخشان خواهد بود. سیاره گریزپای تیر ساعت ۰۷:۱۶ طلوع خواهد کرد و تا ساعت ۲۱:۰۱ در آسمان حضور دارد. برای رصد این سیاره با چشم بعد از غروب خورشید و تاریکی نسبی آسمان باید فاصله ۱۹ درجه‌ای افق غربی را تماشا کنید.

ماه در حضیض خورشیدی
وی افزود: پنجشنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۱۸:۲۰ تقریباً همزمان با عبور از فاز ماه نو، ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت به خورشید یا حضیض خورشیدی در صورت فلکی قیطس یا نهنگ قرار می‌گیرد. در این لحظه زمین در فاصله 1.0068 AU از خورشید و ماه در فاصله 1.0042 AU خورشید قرار می‌گیرد. فاصله بین زمین و ماه 0.0026 AU بود. ماه ۲۷ روزه در این زمان ساعت ۰۴:۵۴ طلوع و ۱۷:۱۵ غروب می‌کند.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار