جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای طرح کشت قراردادی برنج در مازندران، باحضور مشاور عالی رئیس سازمان، مدیران زراعت، حوزه ریاست، روابط عمومی، شرکت خدمات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و اتحادیه تعاونی های تولید استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 28 April 2022

به گزارش تابناک مازندران: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه گفت: گام نخست در کشت قراردادی برنج باید محکم برداشته شود تا شتاب اولیه خوبی داشته باشد.

جلسه پیگیری ‌و هماهنگی اجرای طرح کشت قراردادی برنج در مازندران
 

حسن عنایتی تاکید کرد: تغییر نگرش کشاورزان به کشت قراردادی همراه با بیان مزایا و محاسن طرح صورت گیرد و به موازات آن امکانات و نهاده های لازم برای تحقق کشت قراردادی برنج تامین و به موقع توزیع شود.

وی اضافه کرد: زنجیره کاملی در حوزه تامین و توزیع نهاده ها در استان ایجاد شود و لازم است همه نیروها، کارشناسان و مدیران پای کار باشند و باهم حرکت کنند و یکدیگر را پشتیبانی کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: بهره برداران طرف قرارداد طرح نباید هیچگونه نگرانی و مشکلی در تامین نهاده ها داشته باشند و همه ظرفیت ها برای تامین و توزیع بکارگیری شوند.

عنایتی تأکید کرد: تسهیلات کم بهره و بیمه محصولات کشاورزی در طرح قراردادی برنج باجدیت پیگیری شود و مدیران و همکاران وقت خود را برای تحقق کامل طرح صرف کنند.

وی درخواست کرد: پنجره واحد آمار و اطلاعات کشت قراردادی برنج استقرار یابد تا همگی به این آمار و اطلاعات دسترسی داشته باشند و آمار واحد ارائه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نیروهای فنی خواست، در مزارع تحت پوشش کشت قراردادی برنج مستقر شوند و توصیه های فنی و کارشناسی ارائه و مسایل و مشکلات را منعکس کنند.

به گزارش تابناک مازندران، تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد کشت قراردادی برنج با ۸ هزار و ۴۰ کشاورز استان در ۱۴ شهرستان مازندران منعقد شده است که سهم مازندران، ۲۵ هزار هکتار است که تاکنون ۶۲ درصد اجرای طرح محقق شده است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار