شهردار انزلی
شهرداری انزلی تلاش دارد تا درختان بومی متناسب با اقلیم این شهرستان ساحلی را احیا کند و بر همین اساس غرس نهالهای نارنج در تمامی نقاط مناسب شهر را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، بوستان محله ای رضوان بندرانزلی میزبان پسرکانی بود که نفس به نفس نهالهای جوان دادند ، نام و پیامشان را بر شاخه های نازک آویختند و آرزو کردند تا روزی درختی تناور شود.

 به مناسبت هفته درختکاری ، به همت شهرداری بندر انزلی با همکاری سازمان مردم نهاد انجمن طرفداران توسعه بندر انزلی ، 100 اصله نهال پهن برگ مثمر بومی در بوستان محله ای رضوان ، توسط دانش آموزان ابتدایی دبستان شهید مصطفی خمینی کاشته شد.

شهردار انزلی روز چهارشنبه در آیین غرس نهالها در سخنان کوتاهی گفت : افزایش و توسعه فضای سبز و پارکهای محله ای از برنامه های جدی شهرداری انزلی است.

رضا پورشعبان افزود : شهرداری انزلی تلاش دارد تا درختان بومی متناسب با اقلیم این شهرستان ساحلی را احیا کند و بر همین اساس غرس نهالهای نارنج در تمامی نقاط مناسب شهر را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد : یقینا ایجاد بوستانهای محله ای می تواند در افزایش نشاط اجتماعی و تامین سلامت جسمی و روحی شهروندان موثر باشد.

پارک رضوان با وسعت 2.3 هکتار ، از جمله پارکهای محله ای مناسب در غازیان است که استعداد تبدیل شدن به یک بوستان را دارد.

*هر درخت به مثابه منبع با ارزش اکسیژن

شهرام توانا شهردار ناحیه غازیان و مسئول واحد بازیافت و کارخانه کمپوست انزلی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت : غرس 100 اصله نهال گونه های بومی نارنج ، انار و ازگیل در این پارک 2.3 هکتاری توسط دانش آموزان دبستانی که محل مدرسه و سکونتشان در این محدوده است، فرصت مغتنمی برای اشاعه درختکاری و معرفی ظرفیتهای این پارک است.

مسئول آموزش و دبیر کمیسیون محیط زیست انجمن طرفدارن توسعه انزلی نیز در گفت و گو با ایرنا در خصوص این برنامه گفت : نوع کار با دانش آموزان را بر مبنای آموزش کاستن از ردپای اکولوژیک به منزله رفتارهای نادرست و انتخاب شیوه های صحیح با عنوان تاثیر دست قرار دادیم.

لیلا مسروری افزود : هریک از بچه ها به شاخه نهالی که کاشتند کارت سبز رنگی با نامشان و جمله ای در حمایت از درختان را آویختند.

وی خاطرنشان کرد : بچه ها به مواردی چون ننوشتن یادگاری ، نشکستن شاخه ها و روشن نکردن آتش پای درختها ، لزوم کاشت درختان ، تاثیر درخت در زیبا سازی ،اهمیت درخت در تولید اکسیژن و لزوم رسیدگی به آنها اشاره کردند.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد بچه ها به خوبی متوجه برخی رفتارهای اشتباه ما بزرگترها هستند ، رفتارهایی که دلهای زلالشان را می رنجاند و در عمق ذهنشان رسوب میکند که اگر به آنها مجال و فضا بدهیم ، احیاگران و اصلاح گران مصمم هستند.

رییس هیئت مدیره انجمن طرفداران توسعه انزلی نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: ما معتقدیم در مقابل گفتن هر نباید ارائه راهکار هم لازم است .

احمد اسماعیل نیا اظهار کرد : با همین نیت وقتی به بچه ها می گوییم نباید درختان را قطع کرد سعی می کنیم راهکارهایی هم برایشان داشته باشیم و با همین نگاه مداد های روزنامه ای که به جای بدنه چوبی ، بدنه ی آنها از روزنامه های بازیافتی تهیه شده است و اتفاقا ضمن کیفیت خوب برای انگشتان کوچکشان مناسب تر هم هستند ، توزیع کردیم.

پسرکان با شور و شوق و حس همکاری شیرین بیلهایی که گاه بزرگتر از قامتشان بود را دست گرفتند نهالشان را در خاک کاشتند ، با آبپاش آبش دادند وکارت نامشان را با «آرزوهای یواشکی » شان به درخت آویختند.

مردانه ایستادند و بیانیه شان را به گوش بزرگترها رساندند هم پیمان شدن به احترام درختانی که کاغذ و کتاب شده اند ، کتابهایشان را درست نگهداری کنند و به محتوی آنها توجه کنند.

کاغذی را بیهوده پاره نکنند و حتما بطور کامل از دو سوی برگهای دفترشان استفاده کنند ، قول دادند تا محترمانه از کسانی که به درختها بی توجهی می کنند بخواهند مراقب ریه های زمین باشند.

نهالها کاشته شد و پسرکان مدرسه شهید مصطفی خمینی بندر انزلی در حالیکه کتابی که از شهرداری هدیه گرفته بودند را در بغل داشتند و مدادهای روزنامه ای شان را که در دست می فشردند با نگاه رضایتمند به نهالستانی نگریستند که حکایت از توانمندی دستان کوچکشان داشت و رفتند تا آموزه امروزشان را با سایر همسالان و خانواده هاشان به اشتراک بگذارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار