بعد از ۲ ماه آموزش حضوری، دانش آموزان، تجربه‌هایی از نوع شادی حضور در مدرسه و البته نگرانی هایی از جنس آلودگی هوا و سایر امورات آموزشی و ارتباطی را پشت سر گذاشتند که بازبینی و مطالعه آنها از سوی برنامه ریزان‌، مقدمه مناسبی برای ورود بهتر آنها به مدارس در پاییز پیش رو است.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 27 May 2022

به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایرنا، همزمان با پایان تعطیلات نوروز، آغازی برای مدارس در پیش گرفته شد، ۲ سال در خانه ماندن و دوری از مدارس هر چند همگان را دلتنگ این فضا کرده بود اما همین بازگشت به مدرسه همراه با هیجاناتی هم بود، در آغاز بازگشایی مدارس، همراه با نگرانی ها و دلشوره هایی بود که تک تک مادارن و پدران و اولیای دانش اموزان آن را با تمام وجود حس کردند.

نگرانی هایی که گاه برخی از والدین را تا پشت در مدارس کشاند تا دنبال راهی برای تدوام آموزش مجازی باشند، اصرار و تمایلی که همواره برای حفظ وضع موجود بر اثر برخی نگرانی ها بر آن تاکید شد اما در نهایت با همراهی کردن با والدین و البته فارغ از کمی و کاستی های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی و تلاش برای رفع برخی نگرانی های بی مورد، نهایتا همه پذیرفتند آموزش حضوری شود.

به همان نسبت که برخی والدین به در خانه ماندن فرزندان دانش آموزان خود اصرار داشتند، خود دانش آموزان اما اصرار و هیجانی بالا برای حضور در مدارس داشتند، تا جایی که چند روزی که مابین همین ۲ ماه آموزش حضوری بر اثر آلودگی هوا مدارس تعطیل می شد، ناراحتی و سرخوردگی دانش آموزان را که "وای دوباره مجازی شدیم" قبل مشاهده بود.

این ناراحتی بچه ها در برخی کانال های مجازی که از دوران آموزش مجازی باقی مانده قابل مشاهده بود، در مواردی مادران از همین هیجان بالای دانش آموزان صحبت می کردند، از جمله می توان اشاره کرد به اینکه در یک مورد که بر اثر آلودگی هوا مدارس تعطیل شدند لاجرم اردوی درون مدرسه ای آنها کنسل شده بود و مادران بسیاری از دانش آموزان از این گزارش می دادند که فرزندشان آن شب را با گریه بخواب رفته اند که چرا تعطیل شد!

نکته دیگری که در صحبت های مادران بیشتر احساس می شد و در رفتار و حال دانش اموزان به هیچ وجه پیدا نبود، مسئله امتحانات حضوری آنها بود، نگرانی از امتحانات حضوری را تک تک والدین دانش اموزان ابتدایی همانند دوران مدرسه خود احساس می کردند، احساسی که خود بچه ها به هیچ وجه نداشتند و از حضور در مدرسه حتی اگر هر روز امتحان باشد هم لذت می بردند.

مادری که علاوه بر نگرانی که بابت حضور فرزندش در مدرسه بخاطر کرونا داشت گفت: من نگران امتحان حضوری هستم، این بچه ها سولات را خوب نمی توانند بخوانند و بفهمند ما در خانه برایشان تفهیم می کنیم تا پاسخ دهند و اگر در مدرسه باشند که این فرصت به آنها داده نمی شود.

مادری دیگر هم همین نگرانی را دارد و می گوید: کاش حالا که امکان آموزش مجازی را در صورت تمایل خانواده ها داده اند بگذارند امتحانات هم در خانه باشد.

و مادری دیگر می گوید: چرا اینقدر بچه هایمان را ناتوان تصور می کنیم، بخدا هیچ بچه ای خنگ نیست! حتما درکی متناسب خود دارد و از معلم شان هم می خواهیم کمک شان کند، باید از این وابستگی بچه ها دل بکنیم که لازمه آن رهایی خودمان از این نگرانی های بی مورد است.

این نگرانی ها که در گفت و گوهای مادران وجود دارد البته به نوعی بی شباهت با نگرانی های بیشتر والدین نیست، در این خصوص ، یکی از معلمان مقطع ابتدایی می گوید: دانش آموزان ابتدایی ترین اصول مراودات اجتماعی را طی این ۲ ماه تجربه مدرسه برای اولین بار درک می کردند، برخی توان تمرکز و گوش کردن را ندارند، تصوری از تکلیف نداشتند و روز بعد بدون تکلیف سرکلاس حاضر می شدند و از حرف زدن با بقیه و بازی و زنگ و تفریح بیشترین لذت را می بردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار