رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از جایگزینی تله رنگی به جای استفاده از سموم شیمیایی در کنترل آفات برای دومین‌سال پیاپی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 28 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: برای دومین سال در سطح شهر کرمانشاه عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله‌های چسبنده زرد رنگ جاذب آفات اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مکانیکی موثر در کاهش جمعیت آفات در چارچوب مبارزه تلفیقی آفات و بیماری‌ها، استفاده از تله‌های رنگی چسبنده است که کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با استفاده از آن‌ها اقدام به کنترل مکانیکی آفات کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: به طور کلی استفاده از نوار‌های بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ یکی از ایمن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های مبارزه با آفات به شمار می‌رود به نحوی که این تله‌های چسبنده دارای طول موج خاصی بوده و جهت کاستن از آفات و حشراتِ مضر استفاده می‌شود.
 
رحمتی‌زاده عنوان کرد: نحوه عمل نوار‌های زرد چسبدار به گونه‌ای است که این تله‌ها با طول موج رنگی که ایجاد می‌کنند حشرات را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیده شدن آفت به سطح نوار می‌شوند و پس از جذب آفات به روی نوار‌های چسبنده، امکان جدا شدن آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل آفات از بین می‌روند.

وی افزود: از این نوار‌های زرد چسبنده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک‌ها، شته‌ها، سوسک برگ‌خوار نارون و ... استفاده می‌شود که در این روش بدون اینکه کمترین استفاده‌ای از سموم شیمیایی صورت بگیرد حشره پس از برخورد با این نوار‌ها به آن‌ها چسبیده و بدون تحرک از بین می‌رود و از سوی دیگر با بکارگیری تعداد محدودی از نوار‌های زرد می‌توان بسیاری از آفات را نیز ردیابی کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله‌های چسبنده زرد رنگ از سری برنامه‌ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می‌باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار