مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: مقدمات راه اندازی مرکز پایش (مانیتورینگ) با هدف پایش منابع و مصارف آب‌های سطحی و زیرزمینی استان فراهم شده است و به زودی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ 29 May 2022

به گزارش تابناک لرستان از شرکت آب منطقه ای لرستان، مظفر زیودار اظهار داشت: با مجهز کردن ایستگاه‌های سنجش منابع آب و باران‌سنج‌ها به تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، ارسال برخط تغییرات سطح آب و بارندگی به این مرکز، می‌توان اطلاعات را به صورت لحظه ای دریافت و نتایج را تحلیل کرد.

وی تصریح کرد: همچنین با اتصال سدها و کنتور هوشمند چاه‌ها به این مرکز، می‌توان خروجی سدها و تغییرات دبی چاه‌ها را رصد نمود و در صورت نیاز اطلاعات را در اختیار مسوولان ارشد استانی و کشوری قرار داد.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، در شرایط مختلف از جمله سیلابی یا کم‌آبی، امکان پایش تغییرات منابع آب و میزان مصارف در هر لحظه فراهم می شود که با داشتن این اطلاعات، برنامه‌ریزی صحیح صورت گرفته و تصمیم‌گیری مناسب و به‌ موقع اتخاذ می‌شود.

حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب است، در حال حاضر حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۷۷.۰۸ میلیون متر مکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین مجموع آب ورودی‌ ۶ سد استان ۰.۷۷ متر مکعب بر ثانیه و میزان آب خروجی از این سدها ۰.۶ متر مکعب برثانیه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار