مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 30 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی گفت: در قیروکارزین به دلیل شرایط خاص اقلیمی انواع محصولات باغی و زراعی کشت می‌شود که به دلیل کیفیت مطلوب خود علاوه بر مصرف داخلی در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به فروش می‌رسد.

او از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت انواع صیفی‌جات شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، هندوانه، خربزه و شمام آغاز شده.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت شمام اختصاص یافته و کار برداشت شمام که در ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به روش آبیاری نواری قطره‌ای صورت گرفته آغازشده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به متوسط تولید بیش از ۳۵ تن در هکتار این محصول بالغ‌بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن شمام در قیروکارزین تولید شود.

همتی به تولید بیش از ۳۹ هزار تن گوجه‌فرنگی از سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی قیروکارزین تا پایان فصل برداشت اشاره و گفت: تمام مزارع تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان با روش آبیاری تحت‌فشار آبیاری می‌شوند و متوسط تولید این محصول در قیروکارزین ۶۵ تن در هکتار است که اغلب در روستا‌های هنگام، هورز، ابوعسکر و باغنو و هنگام کشت می‌شود.

این مقام مسئول از اختصاص ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت هندوانه خبر داد و گفت: متوسط تولید هندوانه در قیروکارزین ۵۰ تن در هکتار است که بیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ده هزار تن هندوانه در این شهرستان برداشت شود.

او گفت: کاشت محصولات یاد شده از اول دیماه تا اوایل اسفندماه پارسال بوده و فصل برداشت آن نیز از اول خرداد ماه تا اوایل تیرماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار