اسماعيل نعمتي، رئيس اتحاديه مشاوران املاک آذربايجان شرقي
به گزارش تابناک تبریز، اسماعيل نعمتي، رئيس اتحاديه مشاوران املاک آذربايجان شرقي از کاهش 25 درصدي فعالان اين بخش در يک سال گذشته در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 03 October 2015

وی با اشاره به فعاليت حدود 4 هزار و 800 واحد صنفي مشاور املاک و مسکن در سال گذشته در استان افزود: رکود بازار گراني مسکن کاهش قدرت خريد و مشکلات اقتصادي مردم 1 هزار و 200 واحد مشاور املاک و مسکن را غيرفعال يا تعطيل کرده است.

وي همچنين با تشريح وضع واحدهاي مسکوني استيجاري يادآور شد: قيمت اجاره‌بهاي امسال نسبت به سال گذشته تغييري نکرده و درج نشدن نرخ نامه خدمات و صادر نشدن صورتحساب از طرف مشاوران مسکن گران‌فروشي محسوب شده و براي متخلفان پرونده تخلفاتي تشکيل مي‌شود.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک و مسکن همچنين با بيان اهميت نظارت بر واحدهاي استيجاري مجردي با بيان اين که براي افراد مجرد فرم ويژه «مستأجران مجرد» پر مي‌شود، گفت: بنگاه‌هاي مسکن و املاک بايد قبل از تنظيم قرارداد اجاره‌نامه براي متقاضيان منازل مجردي، علت اجاره‌نشيني آن‌ها را با رويت اسناد اشتغال به تحصيل در دانشگاه يا کارت اشتغال به کار و يا جواز کسب، براي تأييد از فرماندهي نظارت بر اماکن عمومي و يا از اتحاديه مشاوران املاک استعلام کنند که در صورت تأييد براي اجاره‌نشيني مجردي آن‌ها مجوز سکونت صادر شود.

به گفته وي ابلاغيه جديد اتحاديه به مشاوران املاک، اجازه مي‌دهد بتوانند در اجاره دادن منازل به مجردها اسناد آن‌ها را بررسي کنند.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از همه مشاورين املاک خواست با رعايت نرخ نامه مصوب براي انواع خدمات خريد و فروش و رهن و اجاره در قبال دريافت وجه بابت حق کميسيون صورتحساب ارائه کنند.

عطاپور گفت: طرح نظارتي ويژه نقل و انتقالات ملکي از جمله؛ رهن و اجاره از اول شهريور به مدت يک ماه در شهر تبريز اجرا شد که در بازرسي از 598 واحد صنفي مشاوران املاک 30 متخلف شناخته شده و پرونده تخلفاتي آن‌ها براي رسيدگي و صدور رأي به تعزيرات حکومتي ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار