کد خبر: ۱۰۴۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 02 June 2022

رهاسازی پسماندها و زباله های شهری در معابر قصه امروز و دیروز نیست از دیرباز خدمات شهری به صورت کج دار و مریض پیش می رفت.

در خیابانهای شهر که قدم بگذاریم با منظره های روبرو می شوی که خارج از تصور است زباله های خانگی از سطل های زباله در خیابان ها آویزان است یا برخی خیابان ها سطل زباله ای ندارند و پسماند شهری درب خانه ها گذاشته می شود تا نیروهای خدمات شهری آنها را جمع آوری کنند.

با توجه به افزایش جمعیت ساخت و ساز خدمات دهی مناسبی انجام نمی شود رهاسازی زباله ها در خیابان مشکلات فراوانی را به همراه آورد و بهداشت و سلامت محیط و شهروندان را تحت الشعاع قرار داده به راستی چه کسی باید پاسخگو باشد چرا کلاف سردرگم مدیریت پسماند گشوده نمی‌شود و به گره ای کور تبدیل شد.

حشرات موذی حیوانات هم کیسه زباله ها را باز می‌کند و آنها را در خیابان پخش می کنند و شیرابه آنها بوی نامطبوعی در فضا متصاعد می کند.
نارضایتی مردم از شهرداری در این زمینه جدی است و مردم خواستار ارائه خدمات مناسب هستند و می گویند حقوق شهروندی آنها باید رعایت شود.

تخلف پیمانکاران در پرداخت مطالبات نیرو ها موضوع دیگری است که در این معظل خودنمایی کرد. پرداخت حقوق نیروهای شهرداری و خدمات شهری می تواند در ارائه خدمات مناسب و به موقع موثر واقع شود.

قانون گریزی در بین پیمانکاران شهرداری مشاهده می شود چرا که باید به صورت روزانه در ساعات مشخصی اقدام به جمع آوری پسماندهای شهری در شهرها کنند اما گاهی از انجام این کار سر باز می زنند تخلف در زمینه جمع‌آوری زباله‌های شهری مسئله ای نیست که بتوان به راحتی بر روی آن چشم پوشی کرد چرا که سلامت شهروندان و بهداشت محیط را با خطر جدی روبرو می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار