نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت:مددجویان بهزیستی، بهترین زمینه برای خرج زکات هستند و مردم باید توجه به این امر خیر داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ 01 June 2022

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با قدردانی از مردم  استان اصفهان ادامه داد: زکات کل استان در ۱۰ سال گذشته خیلی کم و نزدیک به ۹ تُن بود که در زمان حاضر به بیش از ۹۰ تُن رسیده و در حال افزایش است.

وی افزود: این ستاد هر چند ماه یک مرتبه تشکیل می شود و میزان و چگونگی زکات دریافتی و مصرفی بررسی می شود که تا کنون اثرات خوبی به‌همراه داشته است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مردم این استان با وجود همه مشکلات و بی آبی، پرداخت زکات خود را فراموش نکردند اظهار داشت: بعضی از مردم زکات واجب و مستحبی از دیگر محصولات و درختانی که نیازی به پرداخت زکات ندارند، برای فقرا دادند که کار ارزشمندی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: مردم استان اصفهان با وجود همه مسائل و مشکلات هر سال در پرداخت زکات و کمک های خود به کمیته امداد و در مورد زکات و دیگر محصولات در جایگاه اول پرداخت را در کشور دارند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: همه ما باید به فکر فقرا و نیازمندان و بیچاره ها باشیم و اموال خود را با دیگران تقسیم کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی طرح های خوبی برای پرداخت و جمع آوری زکات در سالجاری در دست اقدام دارد، افزود: باید برای نهادینه سازی این طرح تلاش کنند و بر اساس اوراقی که به آنها داده می شود میزان و پول زکاتی را که بدهکار هستند را دولت برای پرداخت به فقرا به کمیته امداد بپردازد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه زکات یک امر واجب دولتی است که نسبت به آن غفلت کردیم و باید زنده کنیم گفت: جمع آوری زکات بعنوان یک کار و خدمت دوجانبه است و بطور قطع ارائه خدمت به زکات دهنده، بیش از آن چیزی است که دیگران می شود.

وی با بیان اینکه زکات یکی از واجبات مهم اسلام است و از پایه های عظیم در کنار نماز است اظهار داشت: ده‌ها آیه در قرآن در مورد زکات آورده شده است و در تمام احکام اسلام اول نماز و پس از آن زکات ذکر شده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :