با آغاز فصل برداشت گندم، برکت را در گندمزارهای استان می توان به نظاره نشست و کشاورزان از حال وروز زراعت را خوش توصیف می کنند. یک کشاورز شرق مازندرانی که برداشت گندم را با سلام و صلوات از مزرعه اش شروع کرده است، از این که پس از شش ماه تلاش و کوشش، دسترنجش به بار نشسته است، راضی است
کد خبر: ۱۰۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 09 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، با جنگ روسیه و اکراین گتدم به کیمیا تبدیل شده است .

بر اساس این گزارش، به همین جهت واسطه ها و سودجویان منتظر فرصت می باشند تا بخاطر تنگدستی کشاورزان گندمها را به قیمت نازل خریداری کنتد 

رداشت گندم درحالی از مزارع مازندران از سر گرفته شد که دلالان و واسطه ها در حاشیه گندمزارها پرسه می زنند تا دسترنج کشاورزان را به یغما برند.

بازار؛ چندروزی برداشت خوشه های طلایی گندم از مزارع شرق مازندران آغاز شد و دوباره همانند دیگر محصولات کشاورزی، دلالان وواسطه ها برای خارج کردن دسترنج کشاورزان، تور پهن کردند.

ردپای دلالان برای خرید گندم وجو را در مناطق کوهستانی مازندران ماه می توان ردیابی کرد، سودجویایی که با قیمت های واهی، تولیدات کشاورزی را به صورت نقد ویک پاچک از دست انان خارج می کند.

حال و روز گندمزارها عالی است
با شروع فصل برداشت، برکت را در گندمزارهای استان می توان به نظاره نشست و کشاورزان از حال وروز زراعت را خوش توصیف می کنند. احمدی کشاورز شرق مازندرانی که برداشت گندم را با سلام و صلوات از مزرعه اش شروع کرده است، از این که پس از شش ماه تلاش و کوشش، دسترنجش به بار نشسته است، راضی است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وضعیت کشت گندم نسبت به سال قبل بسیار عالی و خوب بود، توزیع ارقام مناسب و شرایط آب وهوایی را در ارتقای تولید موثر دانست و خواستار حمایت دولت از کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزان طی فصل کشت برای تامین نهاده ها و بذر مجبور به اخذ تسهیلات و یا قرض گرفتن از دیگران شدند، گفت: برخی ها نیز محصولات را به قیمت ناچیز به دلالان پیش فروش کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار