آیت الله محمدی لائینی: زحمات کشاورزان هدر نرود
محصولات کشاورزی با قیمت های بسیار پائین به دلال ها داده می شود، حتی گاهی برداشت محصول صرفه اقتصادی ندارد و رها می‌شود که این مسائل نیازمند ساماندهی است تا تولید کننده ضرر نکند
کد خبر: ۱۰۴۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 12 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، رئیس، مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی استان مازندران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران اظهار داشت: 

دست یافتن به قدرت غذایی با دانش بنیان کردن کشاورزی امکانپذیر است

علی رغم زحمات و خدمات قابل تقدیر جهاد کشاورزی اما این سازمان وظایف و اهداف زمین مانده زیادی دارد، از آنچه که باید باشیم فاصله داریم و این فاصله با توجه سخنان مقام معظم رهبری با دانش بنیان کردن کشاورزی پر خواهد شد.

همه دستگاه ها در راستای عملیاتی کردن شعار سال که دانش بنیان شدن باشد تلاش کنند بخصوص در حوزه کشاورزی که باید چشمگیر باشد.

باید یک چشم اندازی را معرفی کنید، طرح و ایده ای بدهید که کشاورزی مازندران را به کدام نقطه می خواهید برسانید و این را در اختیار همه قرار دهید تا در پایان دوره بتوانیم از شما مطالبه کنیم.

امنیت غذایی امروز خواسته همه ملت ها و کشورهاست، امنیت غذایی هم با وابستگی خیلی نمی سازد؛ مثلا وقتی ۸۰ درصد نهاده‌های طیور وارد می‌شود، این مسئله با امنیت چندان سازگاری ندارد.

خودکفایی در زمینه مواد غذایی بسیار اهمیت دارد، باید کشور از وابستگی در این بخش خارج و متکی به داخل شود.

اگر امنیت غذایی و خودکفایی رخ دهد، به قدرت غذایی که دارای اهمیت بیشتری است دست خواهیم یافت.

دست یافتن به قدرت غذایی با دانش بنیان کردن کشاورزی امکانپذیر است تا بهره وری را افزایش دهیم.

در حوزه صنایع تبدیلی هم که سالهاست بر روی آن تاکید می کنیم باید تحولی ایجاد کنید، متاسفانه هنوز در حال خام فروشی محصولات کشاورزی هستیم!!

در زمینه سند دار کردن زمین های کشاورزی که بنا بود سال ۹۷ تمام شود هنوز خیلی عقبیم! سند دار شدن زمین های کشاورزی مانع از خرد شدن، تعرض و تغییر کاربری های نادرست شود‌.

در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از درامدهای ارزی بسیاری پایین برخورداریم شاید قدرت عرضه داشته باشیم ولی قدرت رقابت نداریم.

محصولات کشاورزی با قیمت های بسیار پائین به دلال ها داده می شود، حتی گاهی برداشت محصول صرفه اقتصادی ندارد و رها می‌شود که این مسائل نیازمند ساماندهی است تا تولید کننده ضرر نکند.

هنوز هم شنیده و دیده می شود جوجه های یکروزه را معدوم می کنند! ما تا کاری نکنیم که برای مرغ دار بصرفه باشد نمی توانیم با زور و دستور مسئله را حل کنیم.

در حوزه ذبح شرعی هم انتظار نظارت بیشتر و بهتر داریم خیلی برای ما مهم است و دارای آثار وضعی است.

باید از مدیران با یک روحیه جهادی و انقلابی در عمل استفاده کرد، فقط شعار مذهبی و دینی داشتن مدیران کافی نیست، بلکه باید در کنارش از عملکرد مناسبی هم برخودار باشند.  

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار