نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این استان منتظر ارائه یک برنامه زمان‌بندی شده و اجرایی برای بهبود وضعیت زاینده‌رود از طرف دولت سیزدهم هستند.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 15 June 2022

مهدی طغیانی ابراز امیدواری کرد که سفر رییس جمهور به اصفهان یک برنامه برای حل مهمترین مساله مردم این استان یعنی زاینده رود داشته باشد.

وی ادامه داد: به موفقیت شخص رییس جمهور و دولت سیزدهم علاقه‌مند هستیم و به این دولت در هر حوزه ای که امکان داشته باشد کمک می کنیم اما در مورد حق مردم اصفهان که جاری بودن زاینده رود و حفظ محیط زیست، سرپناه، کشاورزی، حقآبه و زیست بوم آنهاست نمی توان کوتاه آمد و حق کوتاه آمدن هم نداریم.   

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زاینده رود یکی از مهمترین و اصلی ترین مسائل استان اصفهان است و لازم است در مورد آنچه که باید رخ دهد بطور مرتب مطالبه گری کنیم.

وی اضافه کرد: دست اندازی های شدیدی به زاینده رود در حال انجام است و حد و حصر آن به هیچ وجه مشخص نیست و هیچ شفافیتی در این زمینه وجود ندارد.

طغیانی با بیان اینکه باید مطالبه عمومی در مورد خطاها و برداشت‌های غیر مجاز از زاینده رود داشته باشیم، تصریح کرد: نخستین و مهمترین مطالبه ما در زمینه حکمرانی زاینده رود است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید همه برداشت های زاینده رود از صنعت، کشاورزی و آب آشامیدنی شفاف و روشن شود و در صورتی‌که این شفافیت رخ دهد بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تخلفاتی بر خلاف قانون و مصوبات ۹ ماده ای در مسیر زاینده رود انجام می شود، گفت: نداشتن بازدارندگی قوانین در همه جای زاینده رود از بالا دست تا پایین دست آن وجود دارد.

طغیانی با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه برای حفظ رودخانه زاینده رود و زندگی سه میلیون نفر در استان اصفهان ضروری است، اضافه کرد: سر و سامان دادن به هرج و مرج در بالادست رودخانه زاینده رود باید با سرعت انجام شود و مسوولان نباید نسبت به وظایف خود کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی درباره رعایت و مدیریت صحیح الگوی کشت از طرف کشاورزان مسوول است، گفت: بطور قطع در صورتی که رودخانه زاینده رود بدرستی مدیریت شود همه از بالادست تا پایین دست رودخانه می توانند از آن بهره برداری کنند و همه می توانند به حق خودشان برسند و هیچ مشکل محیط زیستی هم نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار