سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید قطب تولید لوبیا در استان فارس و بیش از ۷۰ درصد از لوبیای استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز کشت لوبیا از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص یافته است.
خدامراد طرفدار افزود: پیش بینی شده است تا پایان کشت حدود ۱۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کشت این محصول اختصاص یابد.
وی ادامه داد: شهرستان اقلید قطب تولید لوبیا در استان فارس و بیش از ۷۰ درصد از لوبیای استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه کشت لوبیا در شهرستان از اردیبهشت ماه آغاز و در شهریورماه برداشت می‌شود گفت: با تولید ۴۲ هزار تن محصول بخش زیادی از نیاز بازار استان فارس و استان‌های همجوار را تامین کند.
طرفدار گفت: ارقام بذور مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز بوده که با حضور مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف تولیدکننده بذر، رقم‌های جدیدی، چون چیتی صالح، غفار، کوشا و صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز در سال‌های اخیر کشت و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شده است.
وی افزود: با ورود شرکت‌های تولید بذر در این عرصه و فعالیت این شرکت‌ها علاوه بر خرید محصول با قیمت مناسب، زمینه تولید بذر مرغوب و با کیفیت و با خلوص بالا و مناسب منطقه فراهم شده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: وجودشرایط جوی مناسب، خاصیت انبارداری محصول، استفاده از سیستم‌های مناسب مدیریت آب در مزرعه و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از شیوه‌های مبارزه بیولوژیک در شهرستان، وجود ایستگاه تحقیقات کشاورزی و کشاورزپیشرو در منطقه از دلایل موفقیت کشت لوبیا در شهرستان است.

برچسب ها: کشت ، لوبیا ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار