مبارزه با آفت کنه گرد آلود خرما «تار عنکبوتی» در نخلستان‌های این شهرستان از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا نیمه اول مرداد ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: امسال با توجه به خشکی هوا، تنش‌های گرمایی و احتمال افزایش شدت خسارت آفت، پیش بینی می‌شود مبارزه شیمیایی بر علیه این آفت در بیش از ۵۰ درصد از نخیلات شهرستان صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: آفت کنه گرد آلود خرما معروف به تار عنکبوتی یکی از عوامل خسارت زای مهم نخیلات خرمای شهرستان بوده که در صورت عدم ردیابی و مبارزه‌ی به موقع با آن ضمن تغذیه ازشیره برگ‌های جوان به خصوص میوه‌های خرما و کاهش عملکرد کمی و کیفی آن می‌تواند باعث خسارت جبران ناپذیری به نخلداران شود.
علی پور ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده برای مبارزه‌ی به موقع با این آفت در باغات شهرستان و هماهنگی‌های انجام شده با داروخانه‌های گیاه پزشکی و فروشندگی‌های سموم شهرستان برای تامین به موقع سموم مورد نیاز انتظار می‌رود مشکل خاصی متوجه بهره برداران نشود.
مدیر جهاد کشاورزی خنج بیان کرد: ضمن هماهنگی‌های انجام شده برای مبارزه با کنه گرد آلود خرما هر ساله از سمومی شامل نیسورون، نئورون و تترادیفون استفاده می‌شود.

برچسب ها: آفت ، کنه گرد آلود ، نخل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار