مسئول بیماری‎های واگیر میاندورود گفت: هنوز بیماری مبنی بر ابتلا به هاری در میاندورود مشاهده نشده است، ولی افراد باید در صورت حیوان‎گزیدگی در اسرع‎وقت به مراکز پیشگیری و درمان هاری مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 03 October 2015
هادی دهباشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان میاندورود با اشاره به نحوه سرایت بیماری هاری، اظهار کرد: این بیماری از طریق گاز‎ گرفتن حیوانات پستاندار و تماس بزاق با پوست دارای زخم و خراش و مصرف گوشت حیوان هار به افراد منتقل می‎شود.
وی به علائم بیماری ‎هاری در انسان اشاره کرد و افزود: علائم این بیماری در افراد به روش‎های گوناگون مشاهده می‎شود، از جمله ضعف و درد عضلات، سرگیجه، تهوع ‎و استفراغ، سردرد، خستگی، تنگی ‎نفس، تب ‎و لرز، بی‌اشتهایی، گلودرد و خستگی همراه است.
مسئول بیماری‌های واگیر میاندورود تصریح کرد: زمانی که فرد به بیماری هاری مبتلا می‎شود، دیگر این بیماری قابل درمان نیست و فرد بیمار معمولاً تا دو هفته دچار کما شده و به‌دلیل نارسایی قلبی منجر به مرگ می‎شود.
دهباشی خاطرنشان کرد: لازم است برای افزایش آگاهی مردم درباره پیشگیری از موارد حیوان گزیدگی و خطر ابتلا به بیماری هاری اطلاع‎رسانی شود، هنوز بیماری مبنی بر ابتلا به هاری در میاندورود مشاهده نشده است ولی افراد باید در صورت حیوان‎گزیدگی در اسرع‎وقت به مراکز پیشگیری و درمان هاری مراجعه کنند.
مسئول بیماری‎های واگیر میاندورود، راهکار پیشگیری از بیماری‎ هاری را دوری از حیوانات دانست و بیان کرد: خودداری از نگهداری حیوانات از جمله سگ ‎و گربه در منزل، ایجاد مکان‎های استاندارد برای نگهداری دام، توجه به گازگرفتگی انسان توسط حیوانات، مراجعه به مراکز بهداشتی و دریافت واکسن ضد‎هاری، مراقبت از کودکان برای جلوگیری از تماس با حیوانات از جمله راه‎های پیشگیری از بیماری هاری است.
وی با بیان اینکه خدمات مراقبت بیماری هاری در مرکز پیشگیری درمان هاری شهرستان میاندورود مستقر است، گفت: خدمات پیشگیری درمان هاری در مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی شهر سورک مستقر است و به مردم این شهرستان خدمات ارائه می‎دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار