کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: خوشه‌های ستاره‌ای به دسته‌ای از ستاره‌ها گفته می‌شود که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، معمولاً هم‌جنس و هم‌سن هستند و از یک سحابی مادر متولد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 23 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: پنجشنبه _دوم تیرماه_ خوشه ستاره‌ای باز NGC 6530 در صورت فلکی قوس در نزدیکی سحابی مرداب در موقعیت خوبی برای رصد قرار خواهد گرفت و حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد. خوشه‌های ستاره‌ای به دسته‌ای از ستاره‌ها گفته می‌شود که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، معمولاً هم‌جنس و هم‌سن هستند و از یک سحابی مادر متولد می‌شوند.

وی افزود: خوشه ستاره‌ای NGC 6530 بین ساعت ۲۱:۳۴ تا ۰۴:۱۳ قابل مشاهده خواهد بود. بدین صورت که هنگامی که تا ارتفاع ۱۹ درجه از افق جنوب شرقی شما فاصله گیرد قابل رصد خواهد بود و ساعت ۰۰:۵۳ در موقعیتی ۳۷ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید. سپس ساعت ۰۴:۱۳ در افق جنوب غربی غروب خواهد کرد. قدر این خوشه ۴.۶ تخمین زده شده که فقط در صورت وجود یک آسمان کاملاً تاریک و بدون آلودگی نوری با چشم قابل دیدن است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار