رقابت ۴ روزه ۹۴ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۱در فارس در ۴۷ حوزه امتحانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 29 June 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا افشاری‌فر ، نمایندۀ سازمان سنجش در استان فارس گفت:کنکور سراسری امسال، از امروز چهارشنبه ۸تیرماه ویژه گروه آزمایشی هنر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۱ تیر ادامه دارد.

آزمون، روز پنجشنبه نهم تیرماه ویژه داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی؛ روز جمعه دهم تیرماه ویژه گروه آزمایشی علوم تجربی و روز شنبه یازدهم تیرماه برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی خواهد بود.

او گفت: از میان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب کنکور سراسری در کشور، ۹۴ هزار و ۴۱۸ داوطلب متعلق به فارس است که از این تعداد، ۸ هزار و ۹۰۳ نفر در گروه هنر، ۲۳ هزار و ۱۵۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۸ هزار و ۹۰۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۴۲ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه علوم تجربی و یازده هزار و ۱۲۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.

نمایندۀ سازمان سنجش در استان فارس به تفاوت‌های برگزاری این دوره از آزمون با سال‌های پیش پرداخت و گفت: در کنکور سراسری امسال، برای هر دفترچه یک پاسخنامۀ مجزا در نظر گرفته شده است و هر دفترچه و هر پاسخنامه شخصی‌سازی شده است؛ بدین‌صورت که شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی هر داوطلب روی جلد دفترچۀ آزمون وی درج شده است و دفترچۀ سؤالات همراه با پاسخنامۀ هر آزمون، مربوط به هر داوطلب در یک بسته قرار می‌گیرد و در زمان مشخص تحویل داوطلب می‌شود.

او به شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور اشاره و گفت: امسال همه تمهیدات لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و داوطلبان، موظفند که نکات بهداشتی شامل استفاده از ماسک را (ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر)) رعایت کنند.

افشاری‌فر درخصوص داوطلبانی که به کرونا مبتلا هستند گفت: این افراد در زمان ورود به حوزۀ برگزاری آزمون، با ارائه رسید نتیجۀ آزمایش PCR باید مسئولان حوزه را مطلع کنند تا تمهیدات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار