بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 04 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

لحظات دردناک خداحافظی با کاپیتان و درخواست همسر هادی از بازیکنان پرسپولیس

ورزش > لیگ برتر - بازیکنان پرسپولیس ظهر امروز آخرین خداحافظی خود را با هادی نوروزی انجام دادند.

زاوش محمدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ صبح شنبه به سمت بابل و کیاکلا(شهر سیمرغ) رهسپار شدیم.برای بدرقه و تشییع کسی که میلیون ها ایرانی را عزادار کرد. کاپیتانی که فقط برای قرمز ها نبود و همه رنگ ها برایش گریه کردند. وارد شهر بابل که شدیم همه جا پر بود از عکس ها و بنرهای هادی نوروزی که نوشته بودند:«خداحافظ،کاپیتان با تعصب». به سه راه بابلسر و پل پیروزی که نزدیک می شدیم تعداد حضار بیشتر می شد. زیر و بالای پل پر از مردمی بود که آمده بودند قهرمان شهرشان را بدرقه کنند. یک گروهی در سمتی و گروهی در سمت دیگر در حال عزاداری و سینه زنی بودند.رفته رفته به تعداد مردم حاضر اضافه می شد. از بازیکنان پرسپولیس رضا نورمحمدی و محسن بنگر از شب قبل به مازندران آمده بودند و زودتر از بقیه وارد مراسم شدند. کم کم به تعداد حاضرین اضافه شد. ساعت حدودا 9 بود که هوادارن شعار و سینه زنی را شروع کردند. آن ها کاپیتان خود را با تعصب خطاب می کردند و از او طلب گل داشتند.«پرسپولیس حمله....هادی باید گل بزنه...پرسپولیس حمله...» «عزا عزاست امروز،روز عزاست امروز،هادی با تعصب پیش خداست امروز» و بعضی ها هم پرسپولیس را صاحب عزا می دانستند.

ساعت 9.30 دقیقه بود که آژیر آمبولانس همه را به سمت خود کشاند. هواداران حتی اجازه ندادند آمبولانس به مسیر تشییع وارد شود و پیکر بی جان هادی نوروزی را روی دست گرفتند. بی نظمی از همان شروع تشییع وجود داشت. هرکس برای خودش مسیری را تعیین می کرد و تابوت را به سمتی می کشاند. مردم انگار عجله داشتند برای به خاک سپردن کاپیتانی که اسیر نا مهربانی ها شده بود.
همه دوست داشتند زیر تابوت کاپیتان مظلوم پرسپولیس را بگیرند که همین باعث هرج ومرج شد و حتی چند نفری تعادل خود را از دست دادند و باعث حادثه شد. آن قدر بی نظمی و هرج و مرج زیاد بود که تابوت کاپیتان پرطرفدارترین تیم آسیا بارها به سمت های مختلف کشیده شد. تا این که با دخالت نیرو انتظامی پیکر هادی نوروزی به داخل ورزشگاه هفت تیر بابل برده شد. وقتی وارد ورزشگاه شدیم انبوهی از جمعیت را دیدیم که فنس ها را پاره کرده و وارد چمن زمین فوتبال شده بودند. لیدر پرسپولیس سعی می کرد از ورود آن ها جلو گیری کند اما تعداد هواداران زیاد بود و کنترل آن ها سخت. چند دقیقه نگذشته بود که در ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود. 60 هزار هوادار برای هادی آمده بودند.برای بازیکنی که هیچکسی رفتار ناشایست از او ندید. مراسم با گروه نوازی ارکستر شروع شد و بعد هواداران کاپیتان تیم خود را تشویق می کردند.اما مردم وقتی پسر 8 ساله نوروزی را دیدن از خود بی خود شدند و این بار صدای شیون شنیده می شد.
از بابل به سمت کیاکلا و روستای کپورچال حرکت کردیم. از میدان کشوری بابل ترافیک شروع شد و تا کپور چال ادامه داشت. نیرو انتظامی مسیر منتهی به کپورچال را بسته بود و مردم برای رسیدن به آرامگاه باید مسیر 6 کیلومتری را پیاده می رفتند. برخی که زودتر رسیده بودند می گفتند جمعیت بسیار زیاد است و نمی توان به آرامگاه رسید.شلوغی و ازدحام جمعیت باعث شده بود کاروان بازیکنان پرسپولیس که با اتوبوس از تهران به بابل آمده بودند ساعت ها در ترافیک بمانند و نتوانند در مراسم حاضر باشند. بازیکنان پرسپولیس برای ایجاد آرامش به سوله ای در اطراف منزل پدری هادی نوروزی منتقل کردند. اما مراسم و حضور مردم باعث شد تا آنها برای صرف نهار به قائمشهر بروند و بعد از دوساعت به کپورچال برگشتند. در این بین بود که ازدحام و فشار جمعیت باعث شد که یکی از دیوارهای اطراف آرامگاه هادی نوروزی ریزش کند و تعدادی از حاضرین مصدوم شوند.
بعد از این ها بود که بازیکنان پرسپولیس بالاخره موفق شدند برای خداحافظی با کاپیتان نوروزی بر سر مزار او حاضر شوند. بعد از دقایقی پرسپولسی‌ها برای دلداری به خانواده هادی به منزل پدری نوروزی رفتند. آن جا بود که همسر هادی از آن ها خواست تا او را ترک نکنند و تنها نگذارند. همسر هادی که وضعیت روحی بسیار بدی دارد به بازیکنان می‌گفت اگر آن‌ ها بروند او می میرد. محمود خوردبین به عنوان بزرگتر باشگاه به او گفت که هانی و هانا فرزندان پرسپولیس هستند و پرسپولیس خانه آن ها است. محمود خوردبین به همسر نوروزی اطمینان داد که حمایت پرسپولیس همیشه پشت و پناه فرزندان کاپیتان درگذشته پرسپولیس است.

وقتی وزیر ایرانی با صدام دست داد (+عکس)


بیراوند نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز نتوانست عصبانبت خود را پنهان کند و خطابه‌ای با لحن غیررسمی از تریبون رسمی مجلس خطاب به وزیر خارجه خواند که منجر به قطع میکروفن وی توسط ابوترابی شد.
پارسینه نوشت: هفته گذشته در بحبوحه اخبار فاجعه منا شایعه‌ای در حال انتشار بود که حکایت از دیدار وزیر خارجه ایران دکتر محمدجواد ظریف با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا داشت؛ شایعه‌ای که ساعاتی پس از انتشار، تأیید شد و همه، واکنش‌های موافقان و مخالفان را انتظار می‌کشیدند.

مجلس‌نشینان از اولین افرادی بودند که در مقابل این خبر مواضعی سرسخت گرفتند. دلواپسان در صدر مخالفت با این حرکت ظریف بودند و برخی منتظر نماندند تا صدای اعتراضشان را از تریبون مجلس قرائت کنند. حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه اینستاگرام خود ظریف را با عمرسعد قیاس کرد و گفت: آقای ظریف به گندم ری نمی‌رسی!

بیراوند نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز نتوانست عصبانبت خود را پنهان کند و خطابه‌ای با لحن غیررسمی از تریبون رسمی مجلس خطاب به وزیر خارجه خواند که منجر به قطع میکروفن وی توسط ابوترابی شد.

دیدار مرندی با صدام

وقتی وزیر ایرانی با صدام دست داد (+عکس)

هرچند دکتر محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده از سوی گروه 1+5 در نیویورک به سر می‌برد و باید منتظر ماند تا هنگام ورود وی به ایران واکنش‌های مخالفان را دید، اما سیاست امری فراتر از احساساتی عمل کردن است. بد نیست مروری داشته باشیم از دیدار دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت دولت ششم که در کمتر از گذشت یک دهه از پایان جنگ تحمیلی عازم بغداد شد تا پیام دعوت رسمی رئیس‌جمهور وقت را به دست صدام حسین برساند.

مرندی در این سفر نه تنها با صدام حسین دیدار داشت بلکه با وزیر بهداشت عراق و سعید الصحاف وزیر اطلاع‌رسانی نیز دیدار کرد. اگر مواضع کنونی دلواپسان از اقدام اخیر دکتر ظریف را به‌جا بدانیم، این سؤال در ذهن ایجاد می‌شود که مجلس‌نشینان آن دوره به خاطر اقدام دیپلماتیک مرندی نه تنها باید استیضاح وی را دستور کار قرار می‌دادند بلکه رئیس‌جمهور را نیز بابت ارسال پیام دعوت به مجلس احضار می‌کردند.

هرچند صدام هیچ‌گاه در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران حاضر نشد اما هیأتی دیپلماتیک به ریاست طارق عزیر قدم به تهران نهاد. همچنین می‌توان تصور کرد پس از دیدار دکتر مرندی و حضور هیأت عراقی باید تمام خانواده‌های شهدا و خسارت‌دیدگان جنگ تحمیلی در محکومیت این حرکت دست به تحصن و راهپیمایی می‌زدند و مخالفت خود را با این حرکت نشان می‌دادند.

آمریکا دشمن ایران بود و کماکان هست؛ اما اگر بخواهیم تاریخ را مرور کنیم، بسیاری از کشورها باید دشمن امروزی ایران تلقی شوند. با مرور تاریخ، بسیاری از همسایگان امروزی در پی دست‌اندازی به آب و خاک این سرزمین بودند و کار تا جایی پیش رفت که برخی نیز خیال برافراشتن پرچم خود در ایران را داشتند. با این استدلال باید روابط خود با اکثر کشورهای دنیا را قطع کنیم و به دنبال دوستی بگردیم که هیچ خاطره بدی از آن به یاد نداشته باشیم.

بد نیست حدیثی از حضرت علی (ع) را در مورد «اعتدال در دوستی‌ها و دشمنی‌ها» را بازخوانی کنیم. مولای مقتیان در حکمت 268 نهج‌البلاغه می‌فرمایند:

«وَ قَالَ (علیه السلام): أَحْبِبْ حَبِیبَکَ هَوْناً مَا عَسَی أَنْ یَکُونَ بَغِیضَکَ یَوْماً مَا وَ أَبْغِضْ بَغِیضَکَ هَوْناً مَا عَسَی أَنْ یَکُونَ حَبِیبَکَ یَوْماً مَا.»

«و درود خدا بر او، فرمود: در دوستی با دوست مدارا کن، شاید روزی دشمن تو گردد، و در دشمنی با دشمن نیز مدارا کن، زیرا شاید روزی دوست تو گردد.


جعل پرونده بابک زنجانی از داخل زندان!

نماینده دادستان پرونده میلیاردر نفتی گفت: بابک زنجانی از طریق کارمندان زندان اوین با بیرون زندان، ارتباط می گرفت و توسط خواهرش تغییراتی در پرینت پرونده ها ایجاد می کرد و پرونده در حقیقت، جعل می شد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده دادستان پرونده میلیاردر نفتی گفت: بابک زنجانی از طریق کارمندان زندان اوین با بیرون زندان، ارتباط می گرفت و توسط خواهرش تغییراتی در پرینت پرونده ها ایجاد می کرد و پرونده در حقیقت، جعل می شد.

رضا نجفی روز شنبه در اولین جلسه دادگاه پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر در بخشی از قرائت کیفرخواست افزود: بابک زنجانی از خواهرش، تقاضا کرد تا به کارمندان شرکت هلدینگ سورینت اطلاع دهد که در پرینت شرکت «آی وان تو آی وان» (سیستم طراحی شده برای شرکت هلدینگ سورینت) تغییراتی ایجاد کند و این، یعنی متهم در مرحله تحقیقات نیز دست از جعل برنداشت.

نماینده دادستان اضافه کرد: پس از دستگیری خواهر میلیاردر نفتی و تحقیقاتی که از وی در تاریخ سوم شهریور 93 در جلسه بازپرسی به عمل آمد؛ وی گفت؛ بابک اعلام کرد جداول را در سایتی بگذارند و آن را به روز کنند و 15 هر ماه میلادی این جدول ها باید در سایت قرار می گرفتند که این کار را خانم «س . چ» انجام می داد.

به گفته نماینده دادستان و مبنی بر اظهارات خواهر بابک زنجانی، با «س.چ» به سمت وزارت اطلاعات می رفتیم تا یک نسخه را به دست کارشناس وزارت اطلاعات برسانیم.

نجفی سپس به جلسات تحقیقات مقدماتی دیگر از خواهر بابک زنجانی به ترتیب در نهم و سی ام شهریورماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: خواهر زنجانی گفته بود که برادرش در نامه ای از او خواست تغییرات را انجام دهد و پرینت را هر ماه به دادگاه تحویل دهند و از زمانی که نامه را از بابک تحویل گرفته ام به «س. چ» تحویل داده ام و در اولین ملاقات در دفتر من خواستیم این کار را انجام دهیم که نشد؛ چون تغییرات فقط در شرکت، انجام شدنی بود.

نجفی اضافه کرد: خواهر بابک زنجانی گفت؛ پرینت 201 صفحه ای را یکبار خودم و یک بار «س.چ» تحویل دادگاه داده ایم. البته این جداول و فهرست از یک ماه قبل تنظیم و به پی دی اف تبدیل شده بود؛ بدین صورت می خواستیم نشان دهیم صورتحساب مربوط به ماه گذشته بوده است.

نجفی افزود: بابک زنجانی به خواهرش نامه می نویسد تا از هالوک و رستم ( این افراد در خارج کشور بسر می برند) بخواهد مستنداتی برای اخذ وام 15 میلیارد یورویی از شرکت آی وان ایجاد کنند که هالوک به رستم می گوید؛ این کار شدنی نیست چون علاوه بر تحریم بودن، نام بابک نیز بر سر زبان ها افتاده است.

به گفته نماینده دادستان ، «س.چ» در جلسات بازجویی گفته بود؛ چهار نوبت پرینت 201 صفحه ای را به بازپرسی تحویل داده است و این پرینت ها را خودشان می ساختند.

به گفته وی، «س.چ» در اعترافاتش آورده است که 13 آیتم در سیستم «آی وان تو آی وان» را تغییر می داده که البته جزییات این اظهارات در یکصد و چهلمین جلد پرونده آورده شده است.

نجفی اضافه کرد: خانم «س.چ» در تحقیقات گفته؛ نخست تلفنی با خانم زنجانی صحبت کرده ام و یک برگ را که دست خط آقای زنجانی بود، نشانم داد و از من خواست یک نمونه از آن را درست کنیم که یک نمونه از آن را درست کردیم و به خانم زنجانی رسانیدم و او نیز بعد از اصلاح نسخه، آن را به ما برگرداند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: «س.چ» همچنین بیان کرد؛ 15 هر ماه میلادی یک نسخه از فایل را به وزارت اطلاعات می فرستادیم که این خواسته بابک زنجانی بود و چهاردم فروردین برای رساندن پیام آقای زنجانی به وزارت اطلاعات رفته و با کارشناس آن ملاقات کرده است.

به گفته نجفی، بابک زنجانی برای مستند کردن اظهارات کذب خود مبنی بر دریافت 15 میلیارد یورو تسهیلات، منابع جعلی ارزی را نشان داد.

نماینده دادستان با بیان اینکه سوئیفت یک موسسه بین المللی کاملاشناخته شده و بابک زنجانی بیان داشته است که تسهیلات خود را از آی وان، زیر مجموعه موسسه سوئیفت دریافت کرده است ، اظهارداشت: از این رو از بانک مرکزی خواستیم تا در این باره تحقیق کند و ببیند آیا موسسه سوئیفت زیرمجموعه ای به نام آی وان دارد یا نه.

وی اضافه کرد: براساس استعلامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و پاسخ مدیر منطقه ای سوئیفت، این موسسه اعلام کرد که هیچ شرکت زیرمجموعه ای ندارد و براساس این استعلام موسسه سوئیفت مانند بانک، مجوز مالی ندارد و نمی تواند وام پرداخت کند؛همچنین این موسسه هیچ رابطه سازمانی با شرکت استیدی بنکرز ندارد و (هلدینگ سورینت) فقط به عنوان یک شرکت، ثبت شده و یک نهاد متصل نشده به سوئیفت در دوبی است.

به گفته نجفی در تحقیقات در مرحله بازپرسی دلیلی بر وجود موسسه استیدی بنکرز احراز نشده است و بابک زنجانی با چهار میلیون دلار بانک «اف آی آی بی» و با 10 میلیون دلار، بانک کنت را خریداری کرده است و به گفته این متهم، (ح.ف.ه) در تاسیس این بانک ها نقش ویژه ای داشته و قرارداد فروش 60 درصد سهام بانک های فوق به بانک ملت را او(ح.ف.ه) امضا کرده است.

نجفی گفت: اعضای هیات مدیره بانک «اف آی آی بی » با بانک ملت وارد مذاکره می شوند و 60 درصد سهام آن را به مبلغ 90 میلیون یورو به بانک ملت واگذار می کنند و بانک ملت نیز بعد از یک دوره مشارکت در یک سال و اندی، مجددا سهام خود را به ارزش 160 میلیون یورو به بابک زنجانی برمی گرداند و به گفته میلیاردر نفتی، متهم به نام (ح.ف.ه) پنج میلیون یورو بابت این قرارداد از وی دریافت کرده است.

امروز نخستین جلسه رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد.

بعد از پایان این جلسه، وکلای مدافع متهمان و وزارت نفت و سه متهم پرونده صورتجلسه را امضا کردند.

اظهارات پزشک قلب درباره مرگ ناگهانی کاپیتان

پزشک متخصص قلب و عروق گفت:‌کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در معاینات پیش از فصل هیچگونه مشکل قلبی نداشت.

دکتر هومن انگورانی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیأت علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس گفت: معاینات پیش از فصل بازیکنان در لیگ برتر و لیگ دسته اول در مرکز پزشکی سازمان لیگ (ایفمارک) صورت می‌گیرد و در بخش‌های مختلف بازیکنان مورد معاینه قرار می‌گیرند که بخش معاینات قلب و عروق را من انجام می‌دهم و در اعلام نظر نهایی برای حضور بازیکنان در لیگ برتر هم دخیل هستم.
 
وی ادامه داد: هادی نوروزی از نظر قلبی دو ماه پیش در همین مرکز معاینه شد و در نوار قلب و اکوی او هیچ مشکلی وجود نداشت.
 
این پزشک متخصص با اشاره به مرگ ناگهانی نوروزی در خواب گفت: یک نکته را باید مد نظر قرار بدهیم اینکه مرگ ناگهانی در حین ورزش با مرگ ناگهانی در حین خواب دو مقوله کاملاً متفاوت و مجزاست و معاینات که ما در این مرکز انجام می‌دهیم عمدتاً‌ برای شناسایی علل مرگ ناگهانی در حین ورزش است که کاملاً با علت مرگ در خواب متفاوت است.
 
دکتر انگورانی در مورد اینکه چهار بازیکن در ابتدای فصل مجوز بازی به خاطر مشکلات قلبی نگرفتند،‌گفت: بله چهار بازیکن در لیگ برتر و یک بازیکن در لیگ دسته اول به خاطر مشکلاتی که داشتند مجوز بازی نگرفتند تا بررسی‌های بیشتر انجام شود و با گرفتن تست ورزش و رفع مشکلات آنها در نهایت اجازه بازی به آنها داده شد حتی یک بازیکن مجبور به انجام عمل قلب شد تا اختلالی که در ریتم ضربان قلب او وجود داشت برطرف شد.
 
وی افزود:‌ هدف اصلی ما از معاینات پیش از فصل پیشگیری از مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین مسابقه است که این مسئله بیشتر به دلیل یک بیماری ژنتیکی به نام Hocm (حکم) است که ۶۰درصد از علل مرگ ناگهانی در حین مسابقه را شامل می‌شود.
 
این پزشک متخصص در مورد اینکه مهمترین دلایل مرگ ناگهانی در خواب چیست،‌ گفت: عوامل متعددی می‌تواند باعث ایست قلبی در حالت خواب شود. از استرس و فشار روانی گرفته تا بیماری‌های ژنتیکی و یا مصرف داروها یا مواد مختلف. در مورد هادی نوروزی علت مرگ از طریق مرجع قانونی که سازمان پزشکی قانونی است مشخص و اعلام خواهد شد و حدود ۲ تا ۳ هفته این مسئله زمان می‌برد.

عکس العمل یک مجری به گریه همسرش + عکس


داوود عابدی، مجری ورزشی شبکه خبر در صفحه اینستاگرام خود به گریه همسرش در حال خواندن خبر تعداد شهدای حادثه منا عکس العمل نشان داد.

 داوود عابدی، مجری ورزشی شبکه خبر در صفحه اینستاگرام خود به گریه همسرش در حال خواندن خبر تعداد شهدای حادثه منا عکس العمل نشان داد و نوشت: 

عکس العمل یک مجری به گریه همسرش در تلویزیون + عکس

«هر چند برای ماموریت به خارج از کشور اومدم اما دلم با خبرهای غم انگیزه ایرانه از درگذشت هادی نوروزی گرفته تا اعلام نهایی خبر درگذشت هموطنانم در حادثه منا. 

وقتی بغض همسرم در اعلام خبر حادثه دیدگان منا رو دیدم بی اختیار بهم ریختم. همسرم با گریه ات گریه کردم میدونم برات خوندن این خبر چقدر سخت بود بهت حق میدم اخه جنس ما هم از جنس مردم هست چقدر میتونه آدم خودش رو کنترل کنه... روح همه درگذشتگان شاد»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار