«سید امین وردی ‌زادگان»، امروز (دوشنبه 20 تیر) ضمن هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باغشهری در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداران در فروش باغشهری با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و وجود انشعاب برق و یا واگذاری انشعاب برق به فریب افراد ناآگاه می پردازند.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 11 July 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید امین وردی ‌زادگان»، امروز (دوشنبه 20 تیر) ضمن هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باغشهری در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداران در فروش باغشهری با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و وجود انشعاب برق و یا واگذاری انشعاب برق به فریب افراد ناآگاه می پردازند.

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: واگذاری انشعاب برق، تنها توسط شرکت ‌های توزیع برق و با انجام مراحل قانونی مبادی تعریف شده انجام می ‌شود و امکان اخذ هیچ انشعاب قانونی و مجاز، خارج از این چارچوب، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اخذ انشعاب و واگذاری برق در اراضی موسوم به باغشهری و خانه باغ در خارج از محدوده شهر صحت ندارد و تنها طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت ‌المال استان فارس با دستور مقامات قضایی و دریافت استعلام‌ های لازم مراجع ذیصلاح از جمله امور اراضی و جهاد کشاورزی امکان پذیر است.

وردی ‌زادگان تصریح کرد: وجود خطوط عبوری شبکه برق روستایی و شهری، وجود خطوط شبکه برق چاه‌ های کشاورزی و ... در مجاورت اراضی باغشهری دلیل بر واگذاری انشعاب برق نیست و واگذاری انشعاب از خطوط برق مربوط به چاه های کشاورزی و روستاها خارج از چارچوب تعریف شده قانونی، ممنوع و تخلف است.

وی ادامه داد: متخلفان تغییر کاربری اراضی با اخذ انشعاب غیر مجاز و غیر قانونی به صورت مقطعی و در زمان فروش به کلاهبرداری از خریدار اقدام کرده و ملک و مستحدثات غیر مجاز را به چندین برابر قیمت می فروشند وعواقب سنگین قانونی و قضایی ناشی از استفاده غیر مجاز برق را بردوش خریدار نا آگاه می گذارند.

وردی زادگان تاکید کرد: خریداران برای مجاز بودن کاربری ملک مورد نظر می توانند از طریق امور اراضی، اطلاعات لازم را کسب کنند و در صورت وجود انشعاب قبل از خرید ملک، قانونی بودن، نوع انشعاب و ... را با در دست داشتن شماره اشتراک وآادرس دقیق ملک از ادارات و دوایر برق استعلام کنند.

وی اعلام کرد: شهروندان می توانند تخلفات برق غیر مجاز، دستکاری در کنتور، وجود دستگاه های ماینر و استخراج رمز ارز و ... را از طریق شماره تلفن ۱۲۱ و درگاه اینترنتی www.shirazedc.co.ir و یا از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۳۷۰۱۲۱ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار