در پی گرم شدن هوا
دیروز بیش از هزار و ۳۰۰ مگاوات انرزی برق در گیلان مصرف شد
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴ 12 July 2022

به گزارش تابناک گیلان ؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در پی گرم شدن هوا در تعطیلات گذشته و دیروز، هزار و ۳۷۰ مگاوات در گیلان انرژی برق مصرف شد که ۲۲ درصد بالاتر از حد مجاز مصرف است.

محمدتقی مهدی زاده با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف برق در گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزود: اگر روند افزایش مصرف ادامه داشته باشد، خاموشی‌های ناخواسته در این روز‌های گرم سال دور از انتظار نیست.

وی علاوه بر افزایش دما ، ورود مسافران به گیلان و پر بودن همه مراکز اقامتی گردشگری در استان در تعطیلات گذشته را از علل افزایش مصرف برق عنوان کرد و گفت: برق ۲ هتل در استان دیروز به دلیل مصرف بسیار بالا قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از مدیران مراکز اقامتی و گردشگری، به ویژه هتل‌ها خواست، با تنظیم دمای اتاق‌ها و استفاده از منابع خودتامین نظیر ژنراتور ، میزان مصرف برق را در زمان حضور مسافران و اوج مصرف مدیریت کنند.

محمدتقی مهدی زاده همچنین از شهروندان خواست با تنظیم دمای وسایل سرمایشی و اسپیلت بر روی دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و خاموش کردن این وسایل پرمصرف در ساعت اوج مصرف، بعدازظهر‌ها و ساعات آغازین شب به مدت ۱۵ دقیقه ، از قطع برق محلات و خانه‌های خود جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار