تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
دومین شب از جشنواره کوچ عشایر ایران در شهر یاسوج در حالی برگزار شد که در این شب اجراهای متنوعی از گروه های موسیقی استان ها بر روی صحنه رفت.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 12 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در دومین شب از برگزاری جشنواره کوچ عشایر در شهر یاسوج ، یکی از خاطره انگیزترین شبهای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اجراهای زیبای گروه های موسیقی سنتی رقم خورد.
در این شب که نسبت به شب اول تغییرات بیشتری در کیفیت و کمیت برنامه ها ایجاد شده بود ، مردم شاهد اجراهایی بسیار زیبا از گروه های موسیفی ایلامی ، لرستانی ، چهارمحال و بختیاری ، کردستان ، خراسان رضوی و کهگیلویه و بویراحمد بودند .
لرستانی ها دیر آمدند اما خوش درخشیدند !
یکی از گروه هایی که اجرایی بسیار زیبا در این شب داشتند ، گروه موسیقی سنتی لرستانی ها بود که مورد توجه ویژه مردم قرار گرفت .
لرستانی ها که طولانی شدن برنامه و دیر آمدن خود بر روی صحنه گلایه داشتند ، پس از درخواست مجری برای محدود برگزار کردن اجرای خود ، اعلام کردند که ما برای این اجرا تلاش زیادی کرده ایم و انتظار داریم که موسیقی خود را به طور کامل اجرا کنیم که با تشویق مردم ، مسئولین به اجرای کامل این موسیقی ها رضایت دادند تا این گروه سنتی لری ، شبی خاطره انگیز را برای حاضران رقم بزنند . در ادامه دو اجرای زیبا از لرستانی ها را ببینید .
اجرای اول
اجرای دوم
رقص زیبای خراسانی ها
اما یکی دیگر از برنامه های زیبای شب دوم ، اجرای موسیقی و رقص ینتی بسیار زیبای گروه تربت جام از خراسان رضوی بود که به شدت مورد توجه قرار گرفت .
دادستان و برخی مدیران بودند از مدیران فرهنگی خبری نبود
از آنجا که این جشنواره در واقع با هدف افزایش نشاط اجتماعی و تبادل فرهنگی بین اقوام ایجاد شده است ، متاسفانه شاهد کمترین حضور در میان مدیران فرهنگی استان هستیم .
شب دوم یکی از معدود مسئولینی که به محل برگزار جشن آمد و سعی کرد در کنار مدیر کل گردشگری ، به نوعی اعلام همکاری و همراهی کند ، دادستان مرکز استان بود که می تواند نشانه ای از توجه به حوزه فرهنگی در دستگاه قضایی باشد .
البته مدیر کل استاندارد هم در دو شب این جشنواره به همراه خانواده در مراسم حضور پیدا کرد و حتی شب گذشته به تقاضای رسانه ها برای برگزاری نشست خبری جواب مثبت داد و پاسخگوی سوالات آن ها بود .
لازم به توضیح است سازمان تبلیغات اسلامی هم از روز اول با فرستادن مبلغ به برخی اقدامات فرهنگی پرداخته است از جمله برگزاری نماز مغرب و عشا برای حاضران در جشنواره .
با توجه به رویکرد فرهنگی این جشنواره انتظار حضور گسترده تر مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده در این برنامه ، نمی تواند انتظار بی جایی باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار