سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید گفت: با آغاز برداشت گندم از ۲۳ هزار هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، افزون بر ۵۵ هزار تن گندم بدست آید.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 13 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خدامراد طرفدار گفت: از این میزان سطح کاشت، ۲۰ هزار هکتار به کشت آبی و سه هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

او گفت: بیشتر ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.

طرفدار گفت: وقوع خشکسالی، کاهش بارندگی و سرمازدگی‌های مکرر در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری سبب کاهش تولید گندم نسبت به سال‌های پیش در این شهرستان خواهد شد.

او گفت: یازده مرکز خرید گندم در شهرستان جانمایی شده و آماده خرید تضمینی گندم است و ۲۰ نفر از کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی بر اجرای خرید و جلوگیری از خروج گندم از شهرستان نظارت دارند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید آخرین نقطه استان فارس در برداشت گندم است، پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۱۰ دستگاه کمباین در برداشت محصول فعال باشند که هماهنگی‌های لازم در زمینه انجام معاینات فنی و تامین سوخت آن‌ها با شرکت پخش فراورده‌های نفتی صورت گرفته است.

او به کشت گندم قراردادی در سال آینده اشاره و گفت: با توسعه کشت قراردادی زمینه مناسبی برای افزایش تولید و خودکفایی در تولید این محصول و کمک به کاهش دغدغه کشاورزان در تامین نهاده‌های مورد نیاز خود در این زمینه فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم است.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس، بکان و طغر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار