براساس آخرین اطلاعات آماری، استان فارس نیز همانند اکثر نقاط کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد تداوم روند افزایشی در تعداد موارد ابتلا و بستری بیماری کرونا بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 16 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آخرین گزارش‌ها در خصوص وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار مبتلا یا دارای علائم مشکوک کرونا، در مراکز درمانی سراسر این استان، بستری شده‌اند.

این گزارش حاکیست که تعداد بیمارانی که به دلیل داشتن علائم مشکوک یا ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند، به ۲۱۰ نفر رسیده است که ۱۵ بیمار به دلیل شرایط وخیم جسمی تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

برپایه گزارش آخرین وضیعت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح شنبه ۲۵ تیرماه، با انجام ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۳۳ تست تشخیصی اعم از مولکولی و سریع، ۶۳۲ هزار و ۴۸۵ بیمار مثبت مبتلا به کروناویروس در این استان شناسایی شده است.

از بین کل بیماران شناسایی شده قطعی تا صبح امروز ۶۲۲ هزار و ۵۶۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

برابر آمارهای اعلامی خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۷ نفر است.

مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۰۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۹۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۳۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۲۷۴ دُز نوبت سوم و ۲۴ هزار و ۵۹۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار