تابناک-رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ضمن اشاره به اینکه سطح زیر کشت قراردادی این استان چهار هزار و 800 هکتار است، افزود: هیچ گندم‌کاری در هرمزگان محصول خود را به دلال نفروخته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۷ 18 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب اظهار داشت: واردات کالاهای اساسی از طریق گمرک شهید رجایی و باهنر بندرعباس صورت می‌پذیرد و در قرنطینه‌ها نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

 

مویدی ضمن اشاره به اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، توانست به‌خوبی توان مردم را برای خرید کالاهای اساسی بالا ببرد، بیان داشت: سامانه‌ای با عنوان بازارگاه که زیرمجموعه سامانه جامع تجارت بود، برای کنترل بیشتر قیمت‌ها ایجاد شد و همچنین سامانه مردمی 124 که همه می‌توانند از این طریق تخلفات صنفی را اطلاع دهند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: در زمینه دام‌پروری و همچنین تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل، هرمزگان جزو استان‌های برتر کشور است.

 

وی در ادامه گفت: برای اینکه مردم در تعطیلی‌ها با شوک کمبود کالا مواجه نشوند، یک ماه پیش از آغاز نوروز 1401 طرح تزریق نهاده‌ها و کالاهای اساسی آغاز شد و به همین دلیل هیچ‌گونه کمبودی در تأمین گندم در استان هرمزگان وجود ندارد و تاکنون بیش از 43 هزار تن گندم و دو هزار و 700 تن گندم بذری خریده شده است.

 

مویدی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت قراردادی 4 هزار و 800 هکتار است، افزود: در این زمینه جزو رتبه اول کشوری شناخته شدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بیشتر از نیاز استان گندم خریداری کردیم و اکنون در استان هیچ کشاورزی وجود ندارد که محصول خود را به دلال فروخته باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان کرد: نیاز روغن در بندرعباس در ماه 60 تن بود که 40 تن توزیع شد اما به دلیل جو روانی که ایجاد شده بود، ناگهان روغن در فروشگاه‌ها ناپدید می‌شد چون مردم به‌سرعت برای خرید اقدام می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 80 درصد مبارزه با آفت‌ها در مزارع هرمزگان صورت گرفته است، افزود: حدود 75 تا 80 درصد مبارزه با سن گندم بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات داشته‌ایم و به همین دلیل گندم استان هرمزگان جزو باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین گندم‌های کشور است.

 

مویدی در پایان گفت: در سال گذشته معادل 22 میلیون و 801 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و همچنین 41 هزار و 279 تن گوشت سفید مرغ تولید شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار