سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند از آغاز کشت دو محصول عمده پائیزه کنجد و گوجه فرنگی در اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 19 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا:ا میر ارسلان حق شناس با اشاره به اینکه زراعت کنجد از اولویت های جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 800 هکتار از اراضی شهرستان فراشبند به کشت دانه روغنی کنجد اختصاص یابد.

او با بیان اینکه کنجد گیاهی کم آب بر و دوره رشد آن کوتاه است، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر کاشت کنجد در دستور کار برنامه تغییر الگوی کشت و جایگزین شدن آن با محصولات پر آب بر قرار دارد.

وی به شروع کشت گوجه فرنگی در اراضی شهرستان فراشبند نیز پرداخت و ابراز کرد: پیش بینی می شود در 200 هکتار از اراضی این شهرستان کاشت نشایی گوجه فرنگی صورت بگیرد که تماما به صورت نوین و تحت فشار آبیاری خواهند شد.

حق شناس با اشاره به اینکه کشت نشایی با کوتاه کردن دوره رشد گیاه در مزرعه موجب کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: در صورت عدم بروز خسارت های غیر مترقبه پیش بینی می شود از اواخر آبان ماه آینده 8 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان فراشبند برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار