۶۸ واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 20 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این آیین، گفت: ۲ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی از طریق ویدئو کنفرانس در سطح کشور افتتاح شد که ۶۸ واحد آن به افراد معلول و مددجو بهزیستی استان مرکزی تحویل شد.
محمد زیدوند افزود: این واحدها به صورت خودمالکی تامین شده و در قالب تفاهم‌نامه تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول، معلولان سرپرست خانوار و زنان خود سرپرست است که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی ساخته شده‌اند.
وی، با بیان اینکه، مهمترین مسائل اساسی و از جمله ابتدایی‌ترین نیازهای بشری تامین مسکن است، اظهار داشت: اصول ۳ ، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزء لاینفک وظایف دولت برشمرده است.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در این زمینه تمام گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارند و در واقع سازمان برای تمامی گروه‌های تحت پوشش برنامه‌ریزی دارد.
زیدوند افزود: این برنامه عبارت است از معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبودیافتگان است.
وی اظهار داشت: از ابتدای طرح نهضت مسکن سازمان بهزیستی کشور بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش این اداره کل واگذار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار