سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) گفت: ثبت‌نام کاروان‌های زائرین پیاده که هرساله در دهه پایانی صفر به‌قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند از طریق سامانه زائرین پیاده آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 23 July 2022

به گزارش تابناک رضوی، حسین رضایی با بیان این مطلب افزود: کاروان‌های پیاده که هرساله در دهه پایانی صفر به‌قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند بایستی در سامانه زائرین پیاده به‌آدرس www.zaerin8.ir ثبت‌نام کنند.

وی افزود: عملیات ثبت‌نام از نیمه دوم محرم آغاز می‌شود و تا پایان محرم ادامه دارد، برای مدیرانی که در سال‌های قبل در سامانه ثبت‌نام داشته‌اند از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و لازم است در زمان مقرر با توجه به سابقه حضور کاروان، اعلام آمادگی کنند و مدیران جدید کاروان‌های پیاده با توجه به مدارک خواسته‌شده در سایت ثبت‌نام کنند.

رضایی تصریح کرد: برای کاروان‌های جدید، ظرفیت 150 نفر در نظر گرفته شده است و مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگذاری مدارک خواسته‌شده در سامانه، معاون و روحانی کاروان را مشخص و اسامی زائرین را با تفکیک مرد و زن ثبت کنند.

بیشتر بخوانید
14 کاروان زائران پیاده همزمان با سالروز شهادت امام جواد‌(ع) به مشهد مقدس مشرف شدند

5000 زائراولی و 1065 زائر پیاده در روز زیارتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف شدند

10هزار زائر پیاده دهه کرامت 1401 به مشهد مشرف می‌شوند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده گفت: بر اساس ثبت‌نام کاروان‌ها، برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر و استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص می‌شود.

وی از مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده خواست در موقع ثبت‌نام مجوز شورای هیئت مذهبی و فرمانداری شهرستان خود را در سامانه بارگذاری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، دو سال کاروان‌های پیاده از حضور در راهپیمایی دهه آخر صفر محروم بودند و از ابتدای امسال و در دهه کرامت و ولایت زائرین پیاده زیادی مشرف شدند پیش‌بینی می‌کنیم در دهه آخر صفر حداقل 600هزار زائر پیاده امسال مهمان مشهد الرضا باشند و به همین منظور افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی در دستور کار جمعیت خدمتگزاران قرار گرفته است و با تمهیداتی که انجام شده است و اعلام آمادگی خیّرین هشت استان کشور، ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان‌راهی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده از ستاد خدمات سفر استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی خواست در جهت تأمین آب شرب و غیرشرب، برق، و سوخت ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی، امداد جادهای و نظارت بهداشتی همانند گذشته مساعدت کنند.

وی اظهار کرد: به کلیه مدیران ایستگاه‌های صلواتی در 6 محور ورودی به مشهد و 2 محور فرعی تأکید شده است خدمات خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار