طرح مساجد محله محور در ۴۰ مسجدمنتخب مناطق ۲، ۳ و ۶ شهر قم با محوریت ائمه جماعات آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 24 July 2022

به گزارش تابناک قم، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در دومین جلسه شورای تعالی مساجد با اشاره به اینکه طرح مساجد محله محور در بیش از ۱۵۰ محله شهر قم اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول در ۴۰ مسجد منتخب شهر قم با هدف جهاد تبیین و کمک به رفع مشکلات مختلف محلات اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: در طرح مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی محلات با محوریت ائمه جماعات بررسی و پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرایی شدن طرح مساجد محله محور از ۱۵۴ ائمه جماعت مساجد ارتباط گیری و نظرخواهی و ۲۰۰ مسله با کمک این ائمه جماعت شناسایی شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده گفت: این مسائل در کارگروه‌های کارشناسی پالایش و درجه بندی و به صورت مدون آماده شده و قرا است ابتدا این طرح در مناطق ۲، ۳ و ۶ و سپس در مناطق ۱، ۴، ۵ و ۸ اجرایی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: طرح مساجد محله محور با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود و موضوعات مختلف هر محله با محوریت مسجد پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل شناسایی شده از دل دغدغه‌ها و مشکلات اعلامی مردم استخراج شده است گفت: به تدریج با همکاری و برنامه ریزی مسئولان استانی مسائل اعلام شده مردم حل خواهد شد.

کمبود فضای سبز و بوستان در منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم، نبود فضای آموزشی کافی در منطقه ۲، ۳، و ۶، کمبود پاسگاه انتظامی، راه اندازی ایستگاه اتوبوس، مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر در این مناطق و عدالت محوری در توزیع امکانات شهری، ساخت سالن‌های ورزشی و استخر و رفع نابسامانی‌های اجتماعی از مهمترین مشکلات و مسائلی بود که از زبان ائمه جماعات مناطق ۲، ۳ و ۶ عنوان شد.

آقای امیر ابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخی مشکلات انتظامی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و رفاهی در منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم، از پیگیری برای تأمین اعتبارات لازم برای این رفع این مسائل خبر داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:برای ساخت امکانات مختلف شهری در منطقه ۲، ۳ و ۶ شهر قم قرار است که با خرید منازل مردم، زمین برای ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی و آموزشی در اختیار شهر داری و سایر ارگان‌ها قرار گیرد تا کمبود‌ها در منطقه نیروگاه و شاه ابراهیم رفع شود.

آقای شاهچراغی استاندار هم تشکیل کارگروهی با همکاری ائمه جماعات و استانداری را مورد توجه قرار داد و افزود: در این کارگروه مشکلات و مسائل هر منطقه و محله رصد و بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

آقای شاهچراغی افزود: مسائل اعلامی و گفته شده در یک بازه زمان بندی شده و قدم به قدم در مدت ۴۵ روز تا ۲ ماه در قالب کارگروهی با حضور نمایندگان استانداری و ائمه جماعات منتخب پیگیری و مرتفع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار