مدیر کل تبلیغات اسلامی قم خواستار جبران ناعدالتی توزیع امکانات در مناطق مختلف شهری قم با اختصاص و پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه های سالانه شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 24 July 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده شامگاه شنبه در دومین نشست شورای تعالی مساجد قم که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: طرح مساجد محله محور در ۱۵۰ محله شهر قم و در مرحله اول در ۴۰ مسجد برگزیده این شهر اجرایی می‌شود.

وی عنوان داشت: تعداد ۳۳۰ بوستان در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که بر اساس جمعیت می‌بایست ۴۰ درصد آنان در مناطق مناطق ۲، ۳ و ۶ باشد که اینگونه نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: متأسفانه سرانه فضای سبز در مناطق ۲، ۳ و ۶ اندک است و ضرورت دارد تا در زمینه ایجاد فضای سبز به سمت عدالت محوری برویم، چرا که مشاهده می‌شود سرانه فضای سبز در مناطق مختلف قم متناسب با جمعیت نیست و نامتوازن است.

حجت‌الاسلام شعبان زاده ادامه داد: در موضوع مباحث آموزشی نیز شاهد کمبودهایی هستیم و استان قم با کمبود ۵۴ مدرسه مواجه است و در این عرصه نیز باید به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قم ۲۰ استخر وجود دارد که فقط دو استخر در مناطق ۲، ۳ و ۶ وجود دارد؛ این در حالی است که ۴۰ درصد جمعیت استان در این مناطق سکونت دارند و از طرفی ۴۳۰ ورزشگاه در استان قم وجود دارد که تعداد کمی از این ورزشگاه‌ها در مناطق ۲، ۳ و ۶ قرار دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم عنوان داشت: به منظور جبران نا عدالتی در توزیع امکانات در مناطق مختلف شهری قم مسئولان سازمان مدیریت و برنامه این موضوع را می‌بایست در بودجه سالانه و همچنین در برنامه‌های بلندمدت شهری پیش‌بینی اعتبارات لازم را انجام دهند.

وی عنوان داشت: ۲۰۰ مسئله این مناطق در طرح مساجد محله محور با همفکری ۱۵۴ امام جماعت محلات شناسایی شده است و این مسائل در کارگروهی مورد پایش قرار گرفته و مقرر شد برنامه‌هایی برای مرتفع شدن این مشکلات ابتدا در مناطق ۲، ۳ و ۶ و سپس در مناطق ۱، ۴، ۵ و ۸ اجرایی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار