گردان امام حسن مجتبی علیه السلام هم به فرماندهی حاج بشیر روشنی سازماندهی گردید و طبق معمول اول صبح تمام گردان ها و واحد های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در میدان صبحگاه حاضر و مراسم صبحگاهی برگزار می گردید در مراسم صبحگاه ابتدا تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس دعا و نیایش و در بعضی از روزها سخنان کوتاهی توسط یکی از فرماندهان لشکر بیان می گردید .
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ 30 July 2022

الهی گاهی یه نگاهی:

به نام خدا

روزی روزگاری

خاطرات غلامعباس حسن پور

قسمت چهل و هفتم

در قسمت قبل بیان گردید که گردان امام حسین علیه السلام به فرماندهی حاج اسماعیل نادری و معاونت حاج غلامرضا شریفی در سه گروهان پیاده و یک دسته ادوات سازماندهی گردید .

گردان امام حسن مجتبی علیه السلام هم به فرماندهی حاج بشیر روشنی سازماندهی گردید و طبق معمول اول صبح تمام گردان ها و واحد های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در میدان صبحگاه حاضر و مراسم صبحگاهی برگزار می گردید در مراسم صبحگاه ابتدا تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس دعا و نیایش و در بعضی از روزها سخنان کوتاهی توسط یکی از فرماندهان لشکر بیان می گردید .

بعد از مراسم صبحگاه ابتدا پیاده روی داشتیم و سپس دو استقامت استقامت .

گروهان ها به طور مجزا در ستون های منظم می دویدند   سپس نرمش انجام می شد .

یک روز در مراسم صبحگاه یکی از فرمانده هان لشکر ۱۷ سخنانی را ایراد نمود و فرمود رزمندگان عزیز به جبهه های حق علیه باطل خوش آمدید .

لشکر در نظر دارد از بین تمامی گردان های موجود یک گردان ویژه تشکیل دهد و ماموریت این گردان نیز ویژه است . رزمندگانی که مایل هستند در این گردان سازماندهی شوند باید بدانند که ماموریت این گردان بسیار دشوار و خطرناک است .

رزمندگانی که نظر جسمی مناسب و تجربه کافی رزمی دارند و کاملاً شهادت طلب هستند آمادگی خود را اعلام نمایند و سپس ادامه داد کسانی که آماده هستند با گفتن تکبیر به صف جلو بیایند .

همه ی رزمندگان در صف اول ایستاده و آمادگی خود را برای تشکیل گردان ویژه اعلان نمودند . وقتی که آن فرمانده مشاهده کرد ، اکثر رزمندگان مایلند در گردان جدید حضور داشته باشند ‏این کار را به فرمانده گردان ها واگذار نمود .

فرمانده گردان امام حسین جناب آقای نادری اینجانب غلامعباس حسن پور و تعدادی از کادر گردان و حدود سی و پنج نفر از بسیجیان مجرب را جهت تشکیل گردان ویژه معرفی کرد و حاج بشیر روشنی هم آقای سید ابراهیم میرجمالی و تعدادی از کادر رسمی و سی و پنج نفر از بسیجیان مجرب را معرفی نمود .

گردان های موجود شهرستان مقدس قم هم یک‌ گروهان و رزمندگان شهر های ساوه ،خمین،محلات ، دلیجان و نراق هم مجموعا یک گروهان از نیروهای کادر و بسیجیان مجرب خود را به گردان جدید اختصاص دادند نیروی کافی برای تشکیل گردان ویژه آماده شد .

برادران حاج ابوالفضل شکارچی و محسن موحدی از قم به عنوان فرمانده و معاون گردان انتخاب شدند .

من به عنوان فرمانده گروهان اراکی ها و آقای سید ابراهیم میر جمالی هم به عنوان معاون همین گروهان انتخاب شد .

فرمانده دسته های گروهان ما آقایان علی اوسط خوشدونی علی حاج علی بیگی و محمود ثابتی و معاونین ایشان صفی الله پارسایی قاسم شعبانی و بهبود کارچانی بودند .

گردان سازماندهی شد و کوثر نام گرفت .

گردان کوثر از سه گروهان به نام های گروهان یا زهرا که گروهان ما بود از رزمندگان اراکی ، گروهان یاحسین از قم به فرماندهی آقای رضا بختیاری و گروهان یامهدی نیز از رزمندگان شهرستان های ساوه محلات خمین ، دلیجان و نراق به فرماندهی محمد شاه محمدی و با معاونت آقای رحیمی سازماندهی گردید .

نام گردان کوثر بر گرفته از القاب مقدس حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیه

می باشد . پست‌های سازمانی کادر گردان کوثر مشخص شد .

اینجانب غلامعباس حسن پور و معاون آقای سید ابراهیم میرجمالی گروهان یا زهرا را در قالب سه دسته بیست و دو نفره سازماندهی کردیم .

بیسیم چی گروهان ما آقای نراقی و پیک گروهان آقای امیر حسین اسکندری شد .

رزمندگانی که در گردان کوثر حضور داشتند از رزمندگان مجرب و جوان بودند و این رزمندگان در عملیات های قبل توانایی خود را ثابت کرده بودند .

مسئول تدارکات گردان آقای محمد قضات بود که ایشان در شب چهارم دی ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید روحش شاد باد .

خاطره ادامه دارد …

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار