معاون‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از تلاش ۳۸۰ تیم عملیاتی برای رسیدگی به ۲۲ هزار و ۳۴۷ حادثه دیده‌متاثر از سیلاب در فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 01 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:مهدی خوبیار با ذکر آخرین آمار سیل و آبگرفتگی از ۴ مرداد ماه تا کنون در فارس، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ شهرستان در استان فارس درگیر سیلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۵ هزار و ۳۸۵ خانوار متأثر از سیل شده‌اند، اعلام کرد: از ابتدای شروع این سامانه در فارس ۲۲ هزار و ۳۴۷ نفر حادثه دیده‌اند که این آمار ۲۰ نفر مصدوم‌سرپایی شده‌اند و ۳ نفر (یک زن و دو مرد) نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از امداد رسانی این جمعیت به ۵ هزار و ۸۳۰ نفر در فارس خبر داد و گفت: ۳۸۰ تیم عملیاتی در قالب ۲ هزار و ۲۵۰ نفر نیرو در ۲۴ شهرستان درگیر با سیلاب با ۲۶۵ دستگاه خودروی عملیاتی در فارس فعال هستند.

او همچنین از تخلیه ۶۷۵ منزل آب گرفته و اسکان هزار و ۸۸۷ نفر خبر داد و عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم نایلون در بین سیل زدگان استان فارسی توزیع شده است.

خوبیار اعلام کرد: ۱۵ هزار و ۳۴۰ تخته پت و،۳ هزار و ۲۴۵ تخته موکت، ۱۳۲ دستگاه تخته چادر امدادی، ۱۵۲ عدد کلمن آب، هزار و ۵۳۰ کیلوگرم حبوبات، ۸ هزار و ۹۲۴ قوطی کنسروجات، ۲۳۰۰ بطری روغن مایع ۹۰۰ گرمی، ۹ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم برنج، ۸۲۸ بسته چای خشک، هزار و ۲۳۰ کیلوگرم قند و شکر ،۱۳ هزار و ۷۸۰ بطری آب معدنی، ۷۵۴ کیلوگرم خرما، ۴۰۹ بسته نمک نیم کیلویی، ۱۶۰ بسته غذای ۲۴ ساعته، ۲ هزار و ۲۱۰ بسته غذای ۷۲ ساعته، و ۱۹۵ بسته غذای یکماه از اقلامی است که توسط جمعیت هلال احمر فارس در بین سیل زده گان توزیع شده است.

 زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج؛ رستم شهرستانهای سیل زده فارس هستند.

 

برچسب ها: سیل ، حادثه دیده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار