محمدیان از برگزاری آیین‌های مذهبی عزاداری سالار شهیدان و شهدای کربلا در 5 هزار هیئت مذهبی فارس در دهه اول محرم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 01 August 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: رضا محمدیان رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد: تقریباً 5 هزار هیئت مذهبی در فارس وجود دارد که تمام آنها در دهه اول برنامه‌هایی را در طول روز و شب اجرا می‌کنند و برخی از هیئت‌ها در دهه‌های بعدی نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی فارس در روزهای تاسوعا، عاشورا، شام غریبان، اربعین و دهه پایانی صفر، برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنند.

محمدیان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی فارس معمولاً در روز تاسوعا و عاشورا به سمت اماکن مذهبی حرکت کرده و در محلات مختلف شهر شیراز نیز هیئات مذهبی در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، حرم سید علاءالدین حسین(ع) و حرم‌های مطهر امامزاده‌ها در محلات مختلف به عزاداری می‌پردازند و در شب‌های دهه اول نیز برخی هیئت‌ها به سمت این حرم‌های مطهر حرکت می‌کنند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نظم، رعایت مصالح ایمنی و امنیتی، و همکاری با نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به هیئت‌های مذهبی توصیه شده است و امیدوار هستیم این برنامه‌های مذهبی و عزاداری‌ها، باعث افزایش معنویت و برکت در جامعه شود.

برچسب ها: هیئت ، هیئت مذهبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار