رازقی خاطرنشان کرد: قطر می تواند جایگزین امارات برای توسعه تجارت ایران باشد و مسئولان ما در داخل کشور باید با شکستن مسیر تحریم های داخلی زمینه برقراری این ارتباط و افزایش طراز تجاری دو طرف را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 02 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا:جمال رازقی سه‌شنبه ۱۱ مرداد در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، گفت: برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر و به ویژه از استان فارس اقدامات بسیار زیادی انجام شده اما متاسفانه تاکنون نتیجه مطلوبی نداشته است.

او اضافه کرد: برای توسعه تجارت با کشور قطر دو مانع بزرگ تحریم ها خارجی و تحریم های داخلی وجود دارد که تحریم های داخلی به مراتب بزرگتر از تحریم های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

رازقی افزود: سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و برخی از دستگاه های دیگر با ایجاد موانع و مشکلات سدهای بزرگی را برای تجار، تولیدکنندگان و بازرگانان ایجاد کرده‌اند و جای تاسف اینکه امروز تجار ما بین دو تحریم داخلی و خارجی سرگردان شده‌اند.

وی گفت: صرف اینکه همزمان با برگزاری جام جهانی در کشور قطر حرکت بزرگی انجام شود، مطلوب ما نیست و این درحالیست که در دورانی که تحریم‌هایی بر کشور قطر اعمال شده بود تمام امکانات و قوانین در بخش دولتی و خصوصی بسیج شد تا تجارت با این کشور محقق شود و ما دیدیم که مشکلاتی نظیر فعالیت کارگو و ارسال کالا به صورت روزانه به کشور قطر میسر و مشکلات قدیمی تجار ما یک شبه حل شد.

رازقی با بیان اینکه این روند نشان داد که اگر بنا باشد مسیر صادرات هموار شود، امکان پذیر است اضافه کرد: در دو هفته اخیر جلساتی با سفارت قطر در ایران داشتیم که بنا به گفته مسئولان رده بالای این کشور؛ قطر به دنبال برقراری ارتباط بیشتر و بلند مدت با اهداف بزرگ با کشور ایران و به ویژه استان فارس است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس گفت: انتظار است دیدگاه مسئولان و تجار ما نیز در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با قطر براساس اهداف طولانی مدت و البته هدفمند باشد.

رازقی خاطرنشان کرد: قطر می تواند جایگزین امارات برای توسعه تجارت ایران باشد و مسئولان ما در داخل کشور باید با شکستن مسیر تحریم های داخلی زمینه برقراری این ارتباط و افزایش طراز تجاری دو طرف را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار