مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان، 11 مرکز کشتار و عرضه غیرمجاز و غیر بهداشتی گوشت در مسیر شیراز به سروستان پلمپ شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: حمیدرضا ناظمی با بیان اینکه سلامت هم استانی های عزیز خط قرمز است و در این خصوص با هیچ احدی مسامحه ای نخواهیم داشت، تصریح کرد: پرونده متخلفان به منظور طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

وی با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در کشور و استان فارس اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی دامپزشکی این استان در تلاش مستمر برای کنترل این بیماری و سایر بیماری های مشترک بین انسان و دام است و علی رغم این تلاش ها تاکنون سه نفر در استان فارس به این بیماری مبتلا و پس از بستری شدن در بیمارستان درمان شدند.

ناظمی با بیان اینکه طرح مبارزه با کشتار غیرمجاز با محوریت اداره کل دامپزشکی در حال اجرا است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 70 مرکز عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی گوشت در ورودی های شهر شیراز پلمپ و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس تاکید کرد: شهروندان گوشت مصرفی خانوار را از مراکز مجاز عرضه گوشت قرمز و دارای برچسب و مهر دامپزشکی خریداری کرده و از خرید دام زنده و کشتار دام در خارج از کشتارگاه جداً خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار