معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرائم رانندگی به شهرداری‏‌های استان همدان برای اجرای طرح های ترافیکی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴ 05 March 2015

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرائم رانندگی به شهرداری‏‌های استان همدان برای اجرای طرح های ترافیکی اختصاص یافته است.

به گزارش تسنیم؛ محمود رضا عراقی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان گفت : با توجه به اهمیت بحث ترافیک، باید هر گونه پروژه اساسی که در شریان های اصلی و ترافیکی شهرها اجرا می شود به ویژه در بحث تقاطع های غیر همسطح شهری باید مصوبه اجرایی از سوی شورای ترافیک دریافت کند تا از صرف هزینه های مازاد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارت تخصصی از محل جرائم رانندگی به استان همدان افزایش چند برابری داشته است، افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرائم رانندگی به شهرداری ‏های استان همدان اختصاص یافته است که براساس شاخص ها و طرح های ترافکی در دست اجرا توزیع می شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: راه و شهر سازی موظف است که به منظور اجرای مناسب طرح ویژه نوروزی تمام نقاط حادثه خیر استان را شناسایی و ساماندهی کند تا مسافران با ایمنی بیشتری در محورهای مواصلاتی همدان تردد کنند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه کرد اعتبارات ترافیکی باید منجر به کاهش تصادفات برون شهری و درون شهری شود، گفت: باید تمام محورها تجهیز به دوربین و سیستم کنترل سرعت شوند تا پوشش حداکثری محورها بتوانیم از وقوع تصادفات منجر به فوت جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت و جرحی استان همدان در مرکز رخ می دهد و کاهش ۲۲ درصدی تصادفات نشان از اقدامات فیزیکی است که شهرداری همدان در بحث ترافیک معابر انجام داده است.

کامران گردان با اشاره به اصلاح مهندسی و ترافیکی معابر شهر همدان افزود: ۲۰ حادثه خیر در شهر همدان که عمده ترین تصادفات جرحی و فوتی در آن نقاط رخ می داد، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شد و با اصلاح مهندسی به ۲ نقطه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: سال آینده تمام پل های عابر پیاده شهر همدان مکانیزه می شوند و در این راستا ۷۰ میلیارد ریال به منظور نصب آسانسور و پله برقی برای این پل ها اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان توجه ویژه ای به بحث ارتقای سطح ایمنی معابر شهری و رفع معضل ترافیک همدان را دارد که در این راستا ساخت تقاطع ‌های غیر همسطح در دست اجرا است که با تکمیل آنها ترافیک روانی در معابر شهر همدان حاکم می شود.

وی عنوان کرد: سال آینده در مباحث ترافیکی شهر همدان و اجرای پروژه های تأثیرگذار افزایش بودجه قابل توجهی برای شهرداری همدان پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار