دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: پرهیز از فعالیت شدید و خستگی، کم کردن آمیزش جنسی، پرهیز از غم و غصه، گفتگو با دوستان و اقوام، مصرف سیب رنده‌شده با دارچین باعث افزایش مقاومت بدن و محافظت از ابتلا به بیماری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 15 August 2022

محمد انصاری‌پور درباره راهکارهای افزایش مقاومت بدن و پیشگیری از آنفلوانزا اظهار کرد: مصرف انجیر و مویز به‌عنوان میان‌وعده به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند.


وی افزود: مصرف آشی که شامل جو، کمی برنج، سبزی جعفری، سبزی گشنیز، برگ اسفناج و برگ چغندر با روغن زیتون و نمک و کمی زردچوبه باشد، در پاکسازی بدن از مواد زائد کمک‌کننده است.

دستیار تخصصی طب ایرانی خاطرنشان کرد: کم کردن مقدار غذا به افزایش مقاومت بدن و پیشگیری از آنفلوانزا کمک می‌کند چرا که مانع تجمع سموم در بدن می‌شود.

کاهش مصرف تخم‌مرغ پخته و نیمرو به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند
پرهیز از مصرف آب سرد، دود دادن کندر، برگ مورد و مرزنجوش در منزل، استفاده از رایحه‌های خوش، پرهیز از غم و غصه و استفاده از امور مفرح و شادی‌آور مثل گفتگو با دوستان و اقوام مقاومت بدن را افزایش می‌دهد


انصاری‌پور تصریح کرد: کاهش مصرف گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ به‌خصوص پخته‌شده و نیمرو به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند و بهتر است برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن، گوشت پرندگان کوچک مثل بلدرچین به مقدار کم مصرف شود.

مصرف سیب رنده‌شده با دارچین بدن را از بیماری محافظت می‌کند

وی خاطرنشان کرد: استفاده از موادی مانند روغن گاو، اضافه کردن کمی دارچین به چای، مصرف نخودآب بدون گوشت، سیب رنده شده با کمی دارچین به دفع مواد نامطلوب از بدن کمک می‌کنند که در طب ایرانی تحت عنوان تریاقات و پادزهرها شناخته می‌شوند.

دستیار تخصصی طب ایرانی یادآور شد: پرهیز از فعالیت شدید و خستگی، کم کردن آمیزش جنسی تا حد امکان، گذاشتن ظرف حاوی سرکه و پیاز یا سیر قاچ‌شده (جداگانه) در مکان‌های مختلف منزل، پرهیز از مصرف آب سرد، دود دادن کندر، برگ مورد و مرزنجوش در منزل، استفاده از رایحه‌های خوش، پرهیز از غم و غصه و استفاده از امور مفرح و شادی‌آور مثل گفتگو با دوستان و اقوام مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

برچسب ها: سیب ، دارچین ، مقاومت بدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار