مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به اصفهان و بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) بر توانمندی این مجموعه تاکید شد و اصفهان توانایی ساخت هواپیمای مسافربری و تجاری را دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 19 August 2022

امیر سرتیپ افشین خواجه فرد اظهار داشت: برای ساخت هواپیمای تجاری و مسافربری به توان علمی، عزم ملی و پای کار آمدن و همکاری مجدانه چند وزارتخانه نیاز است.

وی اضافه کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی امروز مجهز به نیروی انسانی هستیم که توانایی طراحی و ساخت هواپیما را دارند و با استفاده از این سرمایه می‌توان به بهره وری رسید.

معاون وزیر دفاع ادامه داد: در مجموعه سازمان هوایی بیش از ۲۰۰ مجموعه کمک خدمات مهندسی در حوزه اشتغال آفرین و دانش بنیان داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی تحریم شدیم، گفت: به جای واردات تجهیزات و سلاح نظامی که دشمن راه مقابله با آن را می‌داند سیاست را بر ساخت محصولات دفاعی و نظامی بومی کشور متمرکز کردیم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه همواره بدنبال قرار گرفتن در اوج قدرت صنعت دفاعی و نظامی هستیم، گفت:  بودجه قابل توجهی به صنایع دفاعی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: افزایش توان رزمی کشور از نظر شریعت و عقل پذیرش شده است و تاکنون نگذاشتیم فشارهای اقتصادی خللی بر صنعت نظامی و دفاعی ما وارد کند زیرا با رسیدن به قدرت صنعت دفاعی می‌توان از مرز و بوم کشور دفاع کرد.
معاون وزیر دفاع خاطرنشان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و برگرداندن شاه، ارتش و نیروهای مسلح کشور بطور کامل وابسته بودند اما امروز به دانش بومی ساخت صنایع دفاعی و نظامی دست یافتیم.
وی به دیدار سال ۷۸ با رهبر معظم انقلاب برای پروژه هواپیمای صاعقه اشاره و اضافه کرد: رهبر انقلاب بر اهمیت و اولویت دار بودن اصول دانش ساخت و طراحی محصولات صنعت هوایی تاکید داشتند و ما امروز با ورود به این حوزه به چنین جایگاه برتری دست یافتیم.
امیر خواجه فرد گفت: در دهه دوم انقلاب توان رزمی کشور را بازسازی کردیم و ارتقا دادیم و در دهه سوم به طراحی ابزار آلات صنعت دفاعی و هوایی ورود کردیم.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب قادر به ساخت محصولات بومی در این بخش شدیم ، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب محصولات دفاعی و نظامی را به میزان بالا تولید می کنیم و با اثبات توانمندی خود، آن را به رخ دشمنان انقلاب خواهیم کشاند.

امیر خواجه فرد تاکید کرد: اصفهان صنایع بزرگی در زمینه دفاعی دارد و  بعد از تهران در تولید صنایع دفاعی سر آمد است.
وی با بیان اینکه تحریم ها به بروز و ظهور توانمندی ها در بخش های مختلف کشور منجر شده است، ادامه داد: مجموعه های دفاعی اصفهان همواره دستاوردهای جدید، نوآوری و شکوفایی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار